Byggprojektledare

Arbetsbeskrivning

Krokoms kommun växer för varje år. Vi arbetar för en hållbar utveckling och strävar efter att skapa en god livsmiljö. Vi tror att en hållbar samhällsplanering och ett hållbart byggande är grunden för ett långsiktigt hållbart samhälle, vår inriktning är att alla delar av kommunen ska ges förutsättningar för utveckling.

En god livsmiljö och gott om plats är viktiga konkurrensfördelar för framtiden. Vi har förutsättningar att ge fler möjlighet att bo och leva i en attraktiv boendemiljö och på ett hållbart sätt.

Samhällsbyggnadsförvaltningens fastighetsavdelning har ägaransvaret för kommunens fastigheter och ansvarar för verksamheternas lokalförsörjning. Hela kommunen är vårt arbetsområde men tjänsten utgår från centrala Krokom, ungefär 20 minuter väster om Östersund.

Vill du vara med oss och driva tekniskt avancerade investeringsprojekt av varierande karaktär och storlek?

Är det du som kan skapa verklighet av ritningar och planer genom att fungera som sambandscentral och spindel i det nät som byggs upp kring en byggnation?

Då är Byggprojektledare hos oss jobbet för dig!


Arbetsuppgifter

Våra byggprojekt omfattar ny-, om- och tillbyggnader, underhållsprojekt och lokalanpassningar samt utredningsjobb.

Du kommer ha huvudansvaret för projektledningen, projekteringen, upphandlingen (LoU) och genomförandet. Du koordinerar, skapar goda kontakter och har kontroll på projektet genom att samordna byggherrens, byggentreprenörernas, arkitektens, konstruktörens, konsulternas och kvalitetsansvarigs uppgifter och insatser, så att byggprojektet avlöper som det ska. Du ser även till att de avtal som finns följs och att de ekonomiska ramarna håller.


Kvalifikationskrav

För att lyckas väl i det här jobbet krävs kompetens inom byggnadsteknik, teknologi och inte minst ledarskap. Du är strukturerad, affärsmässig, noggrann och engagerad.

Vi tror att Du har en ingenjörsutbildning på högskolenivå eller motsvarande samt erfarenhet av att leda fastighetsprojekt i liknande befattningar. Du är van att arbeta med budgetansvar, regelverken som styr byggprojektens förutsättningar, samverkan, förhandlingar, ekonomisk styrning och uppföljning.

Du är van att ta egna initiativ och driva projekt, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Din kommunikation är tydlig och smidig. Du är flexibel och har lätt för att se möjligheter i förändringar.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Körkort är ett krav för tjänsten.


Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2015 08 17

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.


Kontaktpersoner

Tomas Nilsson
Fastighetschef
0640 164 54
Tomas.nilsson@krokom.se

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0640 161 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 26 juni 2015

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Projektansvarig Entreprenad - Gävle

Projektansvarig Entreprenad - Gävle

29 april 2024

Biträdande Projektledare EL

Biträdande Projektledare EL

25 april 2024

Projektledare till Svenska institutet för standarder

26 april 2024

Projektledare

Projektledare

26 april 2024