Byråsekreterare till Äldreomsorgen i SDF Lundby

Arbetsbeskrivning

Lundby är en av Göteborgs 21 stadsdelsnämnder - en växande stadsdel med cirka 36 000 invånare. Lundby ligger på centrala Hisingen och består av flera mindre områden med olika karaktär. På Norra älvstranden expanderar vi just nu mycket - både antalet bostäder och arbetsplatser ökar. Inom Lundby stadsdelsförvaltning finns cirka 2 000 anställda som erbjuder kommunal service genom förskola/skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, stöd till funktionshindrade, kulturskola, bibliotek med mera. Alla anställda i Lundby får ta del av Fritidskommitens rika utbud av sport och fritidsaktiviteter. ARBETSUPPGIFTER Som Byråsekreterare inom Äldreomsorgen är du en viktig person. Du har mycket kontakt med omsorgstagare och deras anhöriga, ofta per telefon. Du är behjälplig med vissa personalfrågor. Du arbetar med fakturering och administation av räkningar, skriver anställningsavtal och arbetsgivarintyg. Du arbetar även med övriga administrativa uppgifter. Tjänsten är ett vikariat på (minst) 3 månader och kommer troligtvis att förlängas förutsatt att vi får de stimulansmedel vi ansökt om. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med administrativ utbildning, lägst gymnasiekompetens. Du har erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Du har god vana att arbeta i databaserade system som t.ex. Web-Sotis, Personec och Gasell. Till dina personliga egenskaper hör att du har lätt för att samarbeta, är utåtriktad, tycker om att ha kontakt med nya människor. Du har förmåga att arbeta självständigt, är noggrann, flexibel och pålitlig. Arbetet kräver att du är stresstålig.

Sammanfattning

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024