OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sykes Datasvar Support AB ingår i Sykes Enterprises Inc.och är ett helägt dotterbolag till SYKES Enterprises, Inc.Moderbolaget är noterat på NASDAQ-börsen och har huvudkontor i Tampa, Florida.Koncernen har över 51.000 anställda och finns representerat i samtliga världsdelar.Sykes i Norden tillhandahåller teknisk support och kundservice på samtliga nordiska språk från våra Call Centers i Sveg, Härjedalen; Ed, Dalsland; Åbo, Finland; Odense, Danmark; Berge och Bodö, Norge.Från företagets logistikcenter i Roserberg tillhanda håller bolaget logistiktjänster. Vår nuvarande Call Center Director i Sveg går vidare till annan tjänst inom företaget och nu söker vi Dig som med engagemang och kraft vill anta utmaningen att nå nya höjder.Din främsta uppgift är att leda och utveckla vårt Call Center i Sveg.För att lyckas med uppgiften har Du tidigare arbetat i en ledande befattning med såväl budget- som personalansvar och är väl bekant med ekonomi och nyckeltal.Med din erfarenhet förstår du vikten av att skapa förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter.Som Call Center Director leder du sitens 250 anställda genom ett antal avdelningschefer.Vi söker dig som har en akademisk utbildning i grunden, alternativt flera års relevant arbetslivserfarenhet.Du är en operativ ledare som motiveras av att utveckla och bygga upp nya avdelningar inom verksamheten.Vidare håller du hög kvalitet i ditt arbete och har förmåga att fatta snabba beslut.Vi värdesätter att ditt förhållningssätt är öppet, prestigelöst och samarbetsorienterat.Tidigare erfarenhet från Call Center branchen är meriterande.Vi erbjuder dig en spännande roll med stort ansvar och en möjlighet att påverka både verksamhetens och din personliga utveckling.Du kommer att vara en viktig del av vår fortsatta framgång!