Calzedonia Sverige AB söker Accounting & Office Assistant

Calzedonia Sverige AB söker Accounting & Office Assistant

Arbetsbeskrivning

Calzedonia Group är ett italienskt modeföretag specialiserade på badkläder, strumpbyxor och underkläder. Sedan 1986 i Italien, har de byggt upp ett globalt nätverk med cirka 41 000 medarbetare i över 55 länder. I Sverige öppnade första butiken år 2013 och vi har idag totalt 33 butiker av varumärkena Calzedonia, Intimissimi och Falconeri. Huvudkontoret är beläget i centrala Stockholm, var rollen även kommer vara baserad och bedrivas ifrån.
Vi på Calzedonia Sverige befinner sig i en väldigt spännande fas och planerar att expandera på vårt huvudkontor. Vi söker därmed en driven kollega i rollen som Accounting & Office Assistant. Rollen är tvådelad där du kommer få arbeta nära med ekonomiteamet och innefattar även att du bistår och samordnar huvudkontorets administrativa uppgifter och ärenden, utöver de ekonomiska.
I rollen kommer bland annat följande arbetsuppgifter att ingå:
Hantering av leverantörsreskontra
Bankkontoavstämning
Tillhandahålla stöd för stängningsprocedurerna vid månadsskiftet (varannan månad)
Assistera vid konsoliderad rapportering
Ad Hoc-analys
Agera som operativt butiksstöd

De kontorsrelaterade uppgifterna som du kommer att ansvara för är följande:
Vara kontaktpunkten för leverantörer av kontorsrelaterade tjänster
Koordinera researrangemang för medarbetare
Överse och registrera post och leveranser till och från huvudkontoret
Förbereda inför företagsmöten
Beställa och överse behovet av kontorsmaterial samt enklare mat och dryck till kontoret
Skapa och upprätthålla goda rutiner för allmänna kontorsutrymmen
Ta emot samtal till kontoret

Rollen kräver att du som individ söker ständiga förbättringar och vill kontinuerligt bidra till verksamhetens utveckling och framgång. Som kollega är du flexibel, prestigelös och trivs i en dynamisk miljö. Då rollen är mångsidig kräver har goda sociala färdigheter, är en naturlig problemlösare samt bidrar till en positiv atmosfär.
Dessutom har du:
Goda kommunikationsfärdigheter på svenska såväl som engelska i tal och skrift
Grundläggande kunskaper i svenska regelverk GAAP och K3
1–2 års erfarenhet inom ekonomi- eller bokföringsroller

Meriterande ser vi att du har:
Erfarenhet av arbete eller assisterande arbete med års-och koncernredovisningar
Kunskaper i SAP
Erfarenhet från detaljhandeln

Övrigt:
På Calzedonia Sverige erbjuds du en fantastisk möjlighet att vara med att utvecklas och driva förändring på en centralt placerad arbetsplats i Stockholms innerstad med härliga kollegor. Om du vill utvecklas inom bokföring och trivs i en mångsidig roll samt vill vara en del av vårt framgångsrika team, så ser vi fram emot din ansökan!
Låter detta som en perfekt roll för dig?
Tveka inte att ansöka redan nu då vi går igenom ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CALZEDONIA SVERIGE AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Postadress

Holländargatan 20
Stockholm, 11160

Liknande jobb


Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024

18 april 2024

Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024