Candidate Relations assistant till Academic Work

Arbetsbeskrivning

Starka kandidatrelationer är viktigt för oss och vi söker dig som kan hjälpa oss att förbättra dem! Här kommer du till en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga. Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen Candidate Relations Assistant (CRA) kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
För att ytterligare säkerställa vår affär ökar vi nu fokus på vår viktigaste tillgång i rekryteringsprocesserna - våra kandidater! För att säkerställa att vi gör allt vi kan för att vara den karriärspartner som vi utger oss för att vara.

I rollen som Candidate Relations Assistant (CRA) ansvarar du för att ta tillvara på de kandidater som inte gått hela vägen i våra aktiva processer, men som vi ser stor potential i och gärna vill hjälpa vidare till andra jobbmöjligheter. Som CRA kommer du även vara en karriärpartner till våra deltidskonsulter som tar examen genom att förbereda dem inför nästa steg i deras karriär.

Du kommer tillhöra ett Staffing and Recruitment Assistant team och din närmaste chef kommer vara teamets Staffing and Recruitment Assistant Manager.

ARBETSUPPGIFTER
Som Candidate Relations Assistant kommer du bland annat att:


* Ta kontakt och bygga relation med intressanta kandidater som inte gått vidare i tidigare processer för att lära dig mer om kandidatens kompetens, intressen och tillgänglighet.
* Vara uppdaterad om vilka tjänster som vi kan erbjuda till våra kandidater.
* Utföra telefonavstämningar, intervjuer och boka in på intervju med Consultant Managers/Recruitment Consultans.
* Arbeta aktivt med NPS Candidate vilket innebär att skapa relationer med de kandidater som du är i kontakt med och säkerställa att de är nöjda med kontakten de haft med Academic Work.
* Skapa ditt eget kandidatnätverk och proaktivt presentera dessa för Consultant Managers/Recruitment Consultans med abitionen att hitta deras nästa steg i karriären.
* Koordinera och hålla dig uppdaterad kring våra deltidskonsulter som börjar närma sig examen.
* Hitta en tydlig struktur för rollen och driva arbetet framåt.


VI SÖKER DIG SOM
* Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap eller likvärdig, och har minst 1,5 år kvar av dina studier.


* Har goda kunskper i Office 365 paketet.
* Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
* Inser vikten av kandidatrelationer och är bra på att bygga relationer, samt brinner för att hitta rätt kandidat till rätt tjänst.
* Har obehindrade kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift då det används i den dagliga kommunikationen.


Som person är du självgående då du själv sätter upp och planerar dina arbetsdagar och tillvägagångssätt i rollen. Du drivs av att ta ett stort ansvar för både tjänsten och våra kandidater. Du har en god förmåga att på egen hand planera och strukturera din dag samt skapar strukturer som både du och andra har lätt att följa.
Du gillar att utmana dig själv genom att hålla ett högt tempo samtidigt som du inte tummar på kvalitén.

För att lyckas i denna roll tror vi att du är en person som gillar att ta initiativ och hela tiden hittar nya vägar för att ta tillvara på de bästa kandidaterna!

Till dig som vill lite mer: Välkommen till oss. We reward ambition!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Augusti 2019

Omfattning: Extra, ca 2 dagar/vecka

Arbetstider: Kontorstider 8-17

Placering: Academic Work, Stockholm Nord

Lön: Timlön


* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på talentacquisitionsthlmnord@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!

Academic Work är Home of the young professionals. Vi rekryterar och hyr ut young professionals – studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Academic Work startades av tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • 8-17 2 dagar/veckan
  • Publicerat: 12 juni 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024