Cellavision söker Technical Support Engineer

Arbetsbeskrivning

CellaVision är ett innovativt, globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer ledande system för rutinanalys av blod och andra kroppsvätskor inom sjukvården. Analyserna utgör ofta viktigt underlag för snabba och korrekta sjukdomsdiagnoser, t ex vid infektioner och allvarliga cancersjukdomar. CellaVisions produkter rationaliserar manuellt laboratoriearbete, säkrar och stödjer effektiva arbetsflöden och kompetensutveckling inom och mellan sjukhus. Spetskompetens finns inom bildanalys, artificiell intelligens och automatiserad mikroskopering. 2012 var omsättningen 169 Mkr och försäljningen fortsätter att öka med målet om minst 15 % årligen över en konjunktur cykel. CellaVision har säte i Lund och dotterbolag i USA, Kanada och Japan. Aktien är noterad på Nasdaq, OMX Stockholm, Small Cap.


Arbetsbeskrivning
Just nu förstärker CellaVision sin Customer Supportavdelning och söker ytterligare en Technical Support Engineer.
Har du erfarenhet av att arbeta med service & kundsupport för tekniskt avancerade produkter omfattande både mjukvara- och hårdvara? Tycker du om att jobba med problemlösning nära kunder och ser dig själv som en ambassadör såväl externt som internt? Då kan du vara rätt person för oss. Vi erbjuder ett spännande arbete som innebär stor frihet under ansvar. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team där du inledningsvis kommer att få en gedigen introduktionsutbildning om vår organisation och våra produkter. Du kommer att jobba i en internationell miljö där du får möjlighet att knyta internationella kontakter inom världsledande bolag.

Vem är du?
Vi tror att du är högskoleingenjör eller civilingenjör.
Du har 2-5 års erfarenhet av att arbeta med kunder och partners med tekniskt avancerade produkter.
Du har 2-5 års erfarenheter av att utbilda kunder och partners.
En bakgrund med erfarenheter från medicintekniskbransch och/eller utbildning inom bio medicin
är meriterande.


Personliga kvalifikationer

• Du är serviceminded och sätter alltid kunden i fokus
• Du är kommunikativ och lyhörd
• Du har ett tydligt fokus på detaljer
• En god problemlösningsförmåga
• Lätt för att förstå och beskriva tekniska system och produkter
• God språklig och pedagogisk förmåga
• God simultanförmåga
• Mekanisk förståelse och händig
• Du jobbar strukturerat och systematiskt för att nå dina mål.
• Då nästan all skriftlig kommunikation sker på engelska krävs att du pratar och skriver språket
obehindrat
• Goda kunskaper om datorer och nätverk

Tjänsten är tillsvidare med placeringsort Lund.

Kontaktperson
Du söker ovan nämnda tjänst via länken här intill. Sök omgående då vi jobbar med löpande urval. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Christian Gullander på Experis 040-660 63 18.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Löfgren
+4687642585
Anna Setterberg
08 764 2583
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Pär Lundblad
08-7362887
Camilla Edbom
018-18 59 82
Marie Gutke

Linda Malm
0480-42 52 42
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Sara Williamsson
0470-74 55 82
Johan Kjessler
040-660 6333

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Engineering Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 17 mars 2014

Besöksadress

Studentgatan 4
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

15 mars 2024

1 mars 2024