Central Systemförvaltare för PA-system, Heroma

Arbetsbeskrivning

Personalstrategiska avd./Central Systemförvaltning På Personalstrategiska avdelningen kommer du som systemförvaltare arbeta i en grupp på 10 personer på enheten för Central Systemförvaltning för det personaladministrativa systemet Heroma. Heroma hanterar ca 55 000 anställdas arbetstider och ersättningar i Stockholms läns landsting. Central systemförvaltning har hand om systemets övergripande styrningar och ansvarar för att tillhandahålla specialistkompetens inom Heromas olika delar, bemanna central helpdesk/support, bedriva central utbildning och hantera leveranser. Enheten ansvarar också för alla leverantörskontakter i system-, drift-. utvecklings- och avtalsfrågor. Vi har ett nära samarbete med de lokala systemförvaltningarna, som i sin tur ansvarar för den verksamhetsnära systemförvaltningen. Tjänsten innebär att Du som systemförvaltare ska: - Ha det dagliga operativa ansvaret för systemet i nära samarbete med enheten, de lokala systemförvaltningarna och leverantör. - Verka för samordning mellan lokal och central systemförvaltning - Ansvara för planering av och information om leveranser, test och produktionssättning av nya versioner och andra drift- och lönekörningar - Ansvara för att samordna och prioritera utvecklingsförslag/avvikelser(fel) i samråd med lokal systemförvaltning - Operativt följa upp gällande avtal med leverantör i samråd med enhetschef - Driva projekt kopplade till systemoperativa- eller systemförvaltarfrågor - Göra övergripande uppdateringar i systemet och utföra felsökningsarbete Mötesforum: - Vara sammankallande i systemförvaltarmöten - Ha regelbundna avstämningmöten med kundkontakt hos leveratör - Representera SLL i nationell kundgrupp för utvecklingsfrågor Kompetens i och praktisk erfarenhet av att ha arbeta med systemadministration och systemförvaltning av komplexa system, inom personaladministration är nödvändigt. Kunskap i och erfarenhet av att arbeta i (Palett) Heroma, med ITIL och test- kvalitetsprocesser är meriterande. Det är ett plus om du dessutom har kunskap om SQL-databaser och kan använda/skriva SQL-frågor vid felsökning samt att du är van att arbeta i projektform. Det allra viktigaste är dock att du är villig att tillägna dig nya saker och att omsätta detta i praktiken. Du behöver ha en god analytisk förmåga i kombination med en personlig mognad och en lust att arbeta i team. vara drivande och orädd och kunna strukturera ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på social kompetens och förmåga att få människor att arbeta mot samma mål.

Sammanfattning

Liknande jobb


Solution Owner D365

Solution Owner D365

31 maj 2024

Product Manager CRM

Product Manager CRM

31 maj 2024