Chalmers söker vikarierande studieadministratör/kommunikatör

Arbetsbeskrivning


Vill du vara med och utveckla vårt studentcentrum och ge våra studenter den bästa servicen?

På Studentcentrum arbetar vi med att ge våra studenter professionellt och enhetligt stöd och service.

Vi söker nu en självständig och engagerad Studieadministratör som kommer att arbeta med att ge professionellt stöd och service till våra studenter och arbeta i de processer som stöds av Ladok och våra andra utbildningsadministrativa system. 

Beskrivning av tjänsten
I arbetsuppgifterna ingår att ge service till studenter på svenska och engelska via telefon, mail och via inkommande besök. I arbetsuppgifterna ingår också administration av kursval, kurs- och terminsegistreringar, tentamensanmälan, allmän information och framtagande av intyg.

Du kommer att aktivt få arbeta med att hålla vår webbplats och våra sociala mediekanaler levande och aktuella. Du kommer arbeta med studentinformation på Chalmers studentportal, nyhetsbrev, facebook och via andra kanaler. Du kommer också att få arbeta med information till våra nya studenter vid studiestarten

Arbetet som studieadministratör/kommunikatör innebär omfattande kontakter med människor. Du är en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för och lösa förekommande arbetsuppgifter med hög kvalitet. Du behöver tidvis kunna klara av hög arbetsbelastning och vi förutsätter att du är stresstålig.

Vi tror att du är social, har god kommunikationsförmåga samt är pedagogisk och kundorienterad. Som person är du drivande och självgående. Du arbetar strukturerat och noggrant och du har förmågan att balansera hög kvalitet med effektivitet. Stor vikt läggs också vid förmåga till dialog och samarbete. Vi vill också att du har en god stilistisk och kommunikativ förmåga på engelska och svenska, i både tal och skrift. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom kommunikation och några års erfarenhet av att ha arbetat självständigt med kommunikation och administration. 

Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Du ska vara en mycket van datoranvändare och ha erfarenhet av att arbeta med program i Microsoft Office. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av LADOK och studieadministration gärna från högskola- eller universitet.

Det är också meriterande om du har arbetat i Microsoft SharePoint.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid under ett år med start snarast möjligt.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Ref 20140131. Dokument ska skickas elektroniskt via Chalmers hemsida.

Sista ansökningsdag: 17 april, 2014

Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef, Monika Tykeson, monika.tykeson@chalmers.se, +46 31-772 8685
Studieadministratör/kommunikatör, Saida Hajee, saida.hajee@chalmers.se

 



Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 1 april 2014

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


Naturbruksskolan Uddetorp söker administrativ koordinator

Naturbruksskolan Uddetorp söker administrativ koordinator

11 april 2024

School Administrator

School Administrator

11 april 2024

Skoladministratör till Realgymnasiet Skövde

20 mars 2024

Administratör på KLC

Administratör på KLC

6 mars 2024