Chef för bygglogistikcenter

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och delta i arbetet med att leda och utveckla ett bygglogistikcenter i världsklass? Då tror vi detta kan vara rätt utmaning för dig!

Norra Djurgårdsstaden är ett av Norra Europas största stadsutvecklingsprojekt. Där pågår byggnationen av ca 12 000 lägenheter och 30 000 nya arbetsplatser. För att stödja projekten, effektivisera logistiken och förbättra miljön har Stockholm Stad implementerat ett bygglogistikcenter (BLC) som drivs av Servistik. Från BLC servar vi samtliga byggentreprenörer inom stadsdelen med effektiva och nytänkande logistiktjänster.

Arbetsuppgifter

Som platschef kommer du att arbeta med att leda och utveckla arbetet kring vårt bygglogistikcenter. Du ansvarar för avtal och kontakt med uppdragsgivaren, Stockholm Stad, samt bygglogistikcentrets kunder så som byggherrar och byggentreprenörer. Du har stor möjlighet att påverka utvecklingen då du deltar i BLC styrgrupp samt leder utvecklingsgrupper inom flera olika områden, med syftet att nå BLC:s mål gällande ett resurseffektivt och hållbart byggande.

I rollen ingår personal- och arbetsmiljöansvar för en grupp som idag består av åtta medarbetare. Du kommer att ha ett ekonomiskt ansvar och arbeta med budget, prognoser och uppföljning. Du deltar även i Servistiks driftledningsgrupp och bidrar till att utveckla Servistiks verksamhet, även utanför BLC. Därför söker vi dig som har drivet och viljan att vara med att utveckla våra logistiktjänster!

Din profil

Vi söker dig med universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot logistik och/eller bygg, alternativt arbetslivserfarenhet som motsvarar sådan utbildning. Du har några års erfarenhet av en arbetsledande roll med såväl personal- som ekonomiansvar, med fördel från byggbranschen. Du har goda kunskaper kring logistikflöden och det är meriterande om du har arbetat med LEAN. Då rollen innebär arbetsmiljöansvar är det även meriterande om du har utbildning eller erfarenhet av att arbete med arbetsmiljöfrågor. Vi förutsätter att du har arbetat mycket med att skapa goda kundrelationer. Du har goda IT-kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Pyramid eller lagersystemet Epix. För denna tjänst krävs körkort B.

Vi söker dig som tar initiativ i arbetet, som självständigt sätter igång aktiviteter och arbetar tills du uppnår resultat. Du har ett starkt kundfokus och har lätt för att knyta nya kontakter samt skapar och underhåller relationer. Du är trygg och stabil i ditt ledarskap och har förmåga att skilja mellan det personliga och professionella. Du trivs i ledande och beslutsfattande positioner och visar omdöme även när du behöver fatta beslut med begränsad information. 

Vad erbjuder vi?

På Servistik är vi övertygade om att kontinuerlig utveckling ökar vår konkurrenskraft på marknaden och erbjuder våra medarbetare både personlig och yrkesmässig utveckling.

Du erbjuds även förmåner som friskvård och sjukvårdsförsäkring – utöver det får du arbeta med trevliga och engagerade arbetskollegor i en inspirerande arbetsmiljö.

Villkor

Tjänsten är på heltid, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Placering är på vårt bygglogistikcenter i Norra Djurgårdsstaden och tillsättning sker så snart vi har hittat rätt kandidat. Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Veronica Elgstrand

Gabriella Herner
010-2147509
Veronica Elgstrand
010-214 75 61
Linda Carinci
010-214 75 09
Elin Funqvist

Joanna Engström
013 32 94 07
Gabriella Herner

Stina Falk

Stina Falk
010-214 75 81
Elin Funqvist
010-2147509

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servistik
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 juli 2015

Besöksadress

Finnögatan 14 582 78, Linköping
None

Postadress

Finnögatan 14
Linköping, 58278

Liknande jobb


Arbetsledare med siteansvar till Vattenfall Services!

Arbetsledare med siteansvar till Vattenfall Services!

16 april 2024