Chef för Hallå konsument

Arbetsbeskrivning

Upplysningstjänsten Hallå konsument ger konsumenter stöd via telefon, chatt och e-post och drivs i nära samarbete med flera andra myndigheter och aktörer. Vägledarna svarar på frågor om köp av varor och tjänster, avtal, reklamationer och hållbara val.


Dina arbetsuppgifter 
Som enhetschef ansvarar du för att leda, samordna och utveckla enhetens verksamhet. Du arbetar nära en verksamhetsledare som ansvarar för det dagliga vägledningsarbetet. I din roll ingår resultat- och budgetansvar samt personalansvar för cirka 25 medarbetare. Du är direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningsledningen.
Att delta i myndighetsgemensamma lednings-, planerings- och utvecklingsprocesser samt att representera myndigheten i externa sammanhang ingår också i uppdraget som enhetschef.
 
Din bakgrund 
Du har relevant högskoleutbildning samt ledarerfarenhet. Meriterande är erfarenhet från arbete med vägledning eller andra former av kund- eller medborgarservice. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
 
Din profil 
Du är drivande, strukturerad och målinriktad. Med ett inkluderande arbetssätt och förmåga att skapa delaktighet hittar du nya lösningar och utvecklar verksamheten. Att arbeta med en helhetssyn på verksamheten och fokus på uppdrag och resultat är självklart för dig. I ledarrollen är du tydlig, engagerad och kommunikativ. Du är prestigelös och bemöter andra med respekt och omtanke.
 
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
 
Anställningsform 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. 
Tillträde enligt överenskommelse.
 
Vill du få du information? 
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Mia Ohlsson. 
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för ST-Konsument och Bo Lång för SACO–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel 
på telefonnummer 0771-42 33 00.
 
Så här ansöker du 
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg. 
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2016/1386.
 
Senast den 8 januari 2017 vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket KARLSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


Biträdande enhetschef till Språk- och kompetenscentrum

27 maj 2024

Enhetschef för serviceenheten

Enhetschef för serviceenheten

21 maj 2024