Chef för teknisk förvaltning, placering i Örebro

Arbetsbeskrivning

.

2016 tog Lidl hem förstapriset i det internationella miljöcertifieringssystemet Breeam och utsågs till ”världens grönaste nya handelsbyggnad”. Det var vårt Växjöbygge som tävlade mot nybyggen i Kina, Storbritannien och Spanien.

Några exempel på Lidls gröna lösningar är ekozoner på parkeringen, solceller på taket som genererar upp till 30 procent av butikens energibehov samt laddstolpar för gratis laddning av kunders elbilar och elcyklar. Även våra laddstolpar drivs av solel.
Våra fastighetskontor finns i Stockholm, Malmö och Örebro. Där arbetar Lidls etablerare dagligen med projekt i syfte att hitta det bästa läget för våra kunder. Dessutom finns här våra duktiga byggprojektledare och förvaltare som ska bygga framtidens butiker samt därefter sköta all drift och underhåll. Genom ett nära samarbete med kollegor på Lidls huvudkontor så arbetar vi för att fortsatt utöka vårt fastighetsägande och stora butiksnät i Europa.

Vi växer och behöver utöka vårt team i Örebro med ett par olika roller. 
Chef för teknisk förvaltning

Om du tycker om, och även är duktig på att leda och entusiasmera personal, vill vi att du läser vidare. Vi söker dig som kan strukturera, planera och följa upp butikernas förvaltning och driva teamets förvaltning. Vi på Lidl strävar efter en företagskultur som präglas av engagemang och arbetsglädje, vilket vi vill att även du personifierar.

Kunnande, ansvarstagande och serviceglädje är viktigt och vi värderar kunskapen som erfarenhet för med sig högt. Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas vidare inom företaget, både nationellt och internationellt.
 
Din ansvarsfulla roll är viktig i vår organisation, där du genom din kompetens bidrar till vårt teams fortsatta framgång.
Ditt team ansvarar för att underhållsplaner skrivs och genomförs, reparationer samt genomför förbättringsarbete på våra befintliga butiker. Du kommer även att arbeta med upphandlingar, avtalsskrivningar och göra uppföljningar av leverantörer samt arbeta med energioptimering.
Ibland kan ditt uppdrag även bestå av om- och tillbyggnationer av våra befintliga butiker.

Som chef för teknisk förvaltning har du personalansvar för regionens 2 fastighetsskötare, en administratör samt en person som arbetar som teknisk förvaltningsassistent. Du kommer även att ansvara för fortsatt utveckling av dina medarbetare samt rekrytering inom ditt ansvarsområde. Du rapporterar till Johan som är regionens fastighetschef.

För att lyckas i den här rollen bör du ha en högskoleexamen, och/eller en dokumenterad erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen. Projektledningserfarenhet eller tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning ser vi som meriterande.

Du är driven, van vid att på ett självständigt sätt arbeta i team. En av dina drivkrafter handlar om att du vill kunna se och mäta ett resultat av teamets arbete. Vi vill att du är kommunikativ likväl som du med lätthet uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.
Goda datorkunskaper förväntar vi oss, Office-paketet använder vi flitigt.

Eftersom tjänsten innebär resor inom regionen krävs B-körkort, det ingår tjänstebil i tjänsten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med start så snart som möjligt efter överenskommelse.

Låter det här intressant?
Eller har du kanske frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB, som arbetar med den här tillsättningen för Lidl´s räkning. Du når Åsa på telefon 070-618 06 75.
Vi vill ha ett personligt brev samt din CV snarast, dock senast den 17:e maj 2017. Dessa bifogar du när du ansöker om tjänsten på www.personalpoolen.se/lediga-jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalpoolen Mellansverige AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
None

Postadress

Engelbrektsgatan 8
ÖREBRO, 70142

Liknande jobb


Avdelningschef för fastighetsavdelningen

Avdelningschef för fastighetsavdelningen

8 april 2024

Reparatörschef

Reparatörschef

3 april 2024

Fastighetschef till Ramundberget i Härjedalen

Fastighetschef till Ramundberget i Härjedalen

25 mars 2024

26 mars 2024