Chef Kommunikationsenheten

Chef Kommunikationsenheten

Arbetsbeskrivning

Kommunikationsenheten tillhör Avdelningen för digitalt och kommunikativt stöd där även Enheten för digitala tjänster och IT-enheten ingår. Kommunikationsenheten ansvarar för myndighetens externa och interna kommunikation och består av cirka 15 medarbetare som bland annat arbetar med innehåll och utveckling av vår vägledning och våra digitala kanaler, mediekontakter samt andra utåtriktade insatser. Enheten är ett viktigt kommunikativt stöd till hela myndighetens arbete för att nå uppsatta mål.

Om jobbet
Som chef leder och utvecklar du verksamhet och arbetssätt inom enheten. Du ansvarar för att ni skapar målgruppsanpassade, innovativa och relevanta kommunikationslösningar och ger ett professionellt kommunikativt stöd till myndighetens olika verksamhetsdelar. Kommunikationsenheten är involverad i många aktiviteter och processer och som chef arbetar du med stöd för adekvata prioriteringar och att finna synergier mellan olika insatser. Personal-, resultat- och budgetansvar ingår i rollen. Du arbetar nära chefskollegorna i avdelningens ledningsgrupp.

Som chef på Konsumentverket är du en del av myndighetsledningen och förväntas vara aktiv i övergripande utvecklingsarbete i många olika frågor. Vi arbetar just nu bland annat med att flytta fram positionerna vad gäller professionellt samarbete, idéutveckling och medledarskap.

Din profil
Du har relevant högskoleutbildning, kvalificerad chefs- eller ledarerfarenhet samt god erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Har du erfarenhet av agila och användarcentrerade metoder i utveckling av information, tjänster och andra kommunikationsinsatser ser vi det som en fördel. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Som ledare är du trygg, tydlig, coachande och kommunikativ. Du är drivande och strukturerad med fokus på uppdraget och har modet och engagemanget att utveckla, testa och lära av nya vägar. Många interna och externa kontaktytor kräver att din förmåga att samarbeta och bidra till helheten är mycket god. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.

Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Katja Stjernlöf. Fackliga representanter är Lena Bäcklund Gillstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Hult för Saco–S föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2021/21.

Senast den 29 september 2021vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024

Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024

Chef enheten tjänsteutveckling

Chef enheten tjänsteutveckling

16 maj 2024

Enhetschef Kundmöte

Enhetschef Kundmöte

16 maj 2024