Chef Kristallens Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 113 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.



ARBETSUPPGIFTER
Våren 2014 kommer 500 medarbetare från fem av Lunds förvaltningar att samlas under samma tak. Socialförvaltningen, serviceförvaltningen, stadsbyggnadskontoret, tekniska förvaltningen och miljöförvaltningen flyttar in i nya förvaltningsbyggnaden Kristallen väster om centralstationen. Här kommer även ett gemensamt servicecenter för de fem förvaltningarna att inrättas. Centrat kommer att ta emot alla besökare till byggnaden och även vara den kundtjänst som tar ”första ledets” frågor och handlägger en hel del inkommande ärenden. Kristallens servicecenter kommer med detta att erbjuda en unik servicegrad för kommunens medborgare, byggherrar och näringsidkare.

Till detta behöver vi en chef!

Du blir en nyckelperson, kulturbärare och kvalitetshöjare för de fem förvaltningarnas kontakt med omvärlden. Förutom att du ansvarar för den dagliga driften av servicecentret, med sju medarbetare, innebär uppdraget ett strategiskt planerings- och utvecklingsarbete för att optimera tjänsteutbudet i samarbetet med förvaltningarna. Initialt fokuseras arbetet på att upprätta ärendeprocesser, rutiner och att testköra ärendesystem och kopplingar till verksamhetssystem så att allt fungerar fullt ut vid inflyttningen den 1 april 2014.
Servicecentret tillhör organisatoriskt socialförvaltningen.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har relevant högskoleutbildning. Ledarskapsutbildning och formella IT- och kommunikationskunskaper är meriterande. Erfarenhet av tekniska system för telefoni/kundtjänst är också meriterande liksom tidigare ledaruppdrag. Det krävs att du är väl förtrogen med organisationsutveckling och vi tror att du stimuleras av att driva serviceinriktade processer.

Då kontaktytorna i uppdraget är omfattande är du kommunikativ, tydlig, flexibel och lyhörd med god förmåga att samspela med andra personer. Eftersom din verksamhet i stor utsträckning blir den första kontakt kommuninvånare får i ärenden till förvaltningarna ser vi det som viktigt att du har förmåga att stötta, entusiasmera och inspirera dina medarbetare i deras uppdrag.

Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt från media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Jonasson, Projektledare
046-3599739
Akademikerförbundet SSR, Willy Karlsson
0708-27 46 45
Kia Birgersson
046-355297
Socialdirektör Annika Pettersson
046-359 55 24
HR-chef Annika Jonasson
046-359 97 39

Sammanfattning

Besöksadress

22222
None

Postadress

Box 41
Lund, 22100

Liknande jobb


24 april 2024

Lönechef till Norbergs kommun

Lönechef till Norbergs kommun

23 april 2024

22 april 2024

Avdelningschef individ och familj till Järva stadsdelsförvaltning

Avdelningschef individ och familj till Järva stadsdelsförvaltning

19 april 2024