Chef New Business - Vattenfall Kundservice

Chef New Business - Vattenfall Kundservice

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Jobbeskrivning
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
Vi söker nu en Chef New Business, för att driva service och support mot Vattenfalls kunder inom InCharge, Solceller och Mikroproduktion i Norden.
Huvudsyftet med rollen som Chef New Business är säkra att Kundservice och de affärsområden som köper tjänster av Vattenfalls Kundservice har tydliga gemensamma mål och samarbetar på ett effektivt sätt för att nå dessa. I rollen ingår, förutom ledarskap, även ett ansvar som Key Account Manager för stakeholders inom New Business verksamhetsområde.
Personalansvar för såväl chefer som specialister ingår. Du rapporterar till Director Business Development och ingår i dennes ledningsgrupp.
Om rollen
Huvudsakliga ansvarsområden
Chef- och medarbetarutveckling
Styra verksamheten mot uppsatta affärsmål samt ansvara för budget och personal
Säkra en proaktiv, konstruktiv och positiv dialog med våra uppdragsgivare
I egenskap av Key Account Manager planera och driva gemensamma forum med interna uppdragsgivare inom Vattenfall Group
Medverka i uppstart av nya initiativ och säkra att rätt personer från Kundservice involveras och tar ägandeskap
Medverka och driva vissa delar av det årliga budget- och scorecardarbetet
Rapportera status löpande tex på gemensamma initiativ
Eskaleringspunkt för våra uppdragsgivare



Kravspecifikation
Din profil
I den här rollen ser vi en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med att jobba med många människor i olika roller. Du kan snabbt sätta dig in i olika affärsutmaningar och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har en gedigen ledarerfarenhet och är dessutom van att leda och utveckla chefer.
Universitetsexamen inom ekonomi eller teknik (meriterande)
Erfarenhet av att arbeta med E-mobility och/eller Solceller samt liknande affärer (meriterande)
Erfarenhet av att arbeta i eller med kundserviceverksamhet (meriterande)
5-7 års relevant arbetserfarenhet varav minst 2 år som chef över chefer
Erfarenhet av medarbetar- och ledarutveckling
Erfarenhet av kultur- och värdegrundsarbete
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
Minst 2 års erfarenhet av stakeholder management
Mycket god kommunikativ- och samarbetsförmåga
Strukturerad och stark planeringsförmåga
Proaktiv, tydlig och hög integritet
Flytande svenska och engelska


På Vattenfall Kundservice Norden är vi övertygade om att framgång byggs genom mångfald och inkludering. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort: Umeå
Period: snarast

​​​​För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Sami Pulkkinen på sami.pulkkinen@vattenfall.com För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com.
Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00 för denna tjänst är: Shariar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna).


Välkommen med din ansökan senast den 18 februari 2024. Urval och intervjuer sker fortlöpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Luleå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2024
  • Ansök senast: 18 februari 2024

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


26 april 2024

24 april 2024

Avdelningschef till Verksamhetsstöd

Avdelningschef till Verksamhetsstöd

12 april 2024