OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Norrbotten är inne i ett expansivt skede då ny organisation trätt i kraft från och med 1 januari 2007.Den nya organisationen innebär att förnyelse av styrning och ledning, samt utveckling av arbetssätt och metoder står i fokus.Polismyndigheten i Norrbotten består av cirka 580 medarbetare fördelade på tre avdelningar för verksamhetsområdena Brottsförebyggande, Brottsutredning och Extern service, samt en myndighetsgemensam enhet för Verksamhetsstöd och en enhet för Kriminalunderrättelsetjänst.Vid avdelningen för Extern Service finns enheten för myndighetens Receptioner.Polisen har uppdrag att kunna ge service till medborgarna genom tillgänglighet, bemötande och kvalitet.Enheten hanterar passansökningar, tillståndsärenden, anmälningar och upplysningar.Enheten har medarbetare placerade på olika orter i distriktet men leds från Luleå. Dina arbetsuppgifter Du har det övergripande ansvaret för receptionsverksamheten vid myndigheten.Du ansvarar för att enhetens arbete och resultat följer uppställda mål.Som chef kommer du att ha verksamhets-, personal- och budgetansvar.Du ska planera, samordna, utveckla och följa upp att verksamheten bedrivs effektivt och med hög kvalitet.Med anledning av att receptionerna genomgår ett förändringsarbete kommer du som ny chef att ha en viktig uppgift att driva utformningen samt utveckla arbetssätt och metoder.Du rapporterar direkt till avdelningschefen för Extern service.Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du förväntas bidra till helhet och skapa samsyn i linje med myndighetens mål.Du kommer också att representera myndigheten utåt mot massmedia och andra samhällsaktörer. Din bakgrund Du har: * Högskoleutbildning eller motsvarande inom beteendevetenskap, offentlig förvaltning eller ekonomi.* Flerårig erfarenhet från utvecklingsarbete med inriktning mot ökad kundservice, gärna i form av receptionsverksamhet.* Flerårig erfarenhet av arbetsledning med budget-, verksamhets- och personalansvar.* God erfarenhet och kompetens att leda och utveckla en verksamhet i förändring, gärna inom verksamhet som har ett tydligt kundfokus.* Erfarenhet från statlig verksamhet är meriterande.Vår syn på dig Det läggs stor vikt vid ditt ledarskap och din förmåga att kunna engagera medarbetare mot uppsatta service- och verksamhetsmål.Arbetet i receptionerna är kundfokuserat, som chef har du en nyckelposition för att detta fokus ständigt är aktuellt hos alla medarbetare.Du har god organisationsförmåga, kan prioritera och samordna utifrån en helhetssyn.Du har god administrativ förmåga och sinne för att utveckla processer och arbetsmetoder.Du är en målinriktad och entusiasmerande ledare som har god samarbets- och kommunikationsförmåga.Du tar gärna initiativ, kan leda förändringar och stimulera dina medarbetare till utveckling och nytänkande.Övrigt Placeringsort är Luleå, tjänsten innebär resor i myndigheten varför B-körkort fordras.Myndigheten strävar efter jämn könsfördelning och vill därför öka andelen kvinnliga chefer, varför du som kvinna är särskilt välkommen med din ansökan.Tillträde snarast.Vill du veta mer?Du är välkommen med ansökan med personligt brev och CV.Ansökan ställs till Polismyndigheten i Norrbotten, Box 501 35, 973 24 Luleå, senast inkommen måndag 9 april 2007.Märk ansökan med dnr:AA 713-1538/07.