OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- RK Service, Förvaltningsavdelningen
Vill du vara med och leda arbetet på vår nya inköpssektion? Vi söker dig som har driv och förmåga att utveckla en ny verksamhet tillsammans med medarbetare och kollegor på en spännande och dynamisk arbetsplats.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer att bygga upp en ny sektion med ansvar för upphandlingar, avrop, avtalsförvaltning, beställningar, fakturahantering mm inom enheten RK Service. Du planerar, leder, samordnar och följer upp arbetet inom sektionen som består av dig och sex medarbetare. Du arbetar både operativt med upphandlingar och inköp samt deltar i Regeringskansliets övergripande analys- och strategiarbete för inköp. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och deltar i utvecklingen av enhetens verksamhets- och kvalitetsarbete. På sikt är inriktningen att sektionen ska samordna och driva ytterligare administrativa arbetsuppgifter på enheten samt ge utökat stöd inom inköp och avrop.
Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköpsarbete och av att bygga och utveckla ny verksamhet. Du har några års erfarenhet som chef med personalansvar. Du har vana att utveckla och implementera nya arbetsprocesser och metoder samt goda kunskaper om avtal, avrop och offentlig upphandling. Du har relevant teoretisk utbildning och praktisk erfarenhet av utrednings- och projektarbete. Du är duktig inom föredragnings-, förhandlings- och presentationsteknik och har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av att arbeta i ledningsgrupp.
Dina egenskaper
Du trivs med och har förmåga att kommunicera, samverka, skapa goda relationer och nätverk såväl internt som externt. Du kan leda, coacha och entusiasmera medarbetare individuellt och i grupp. Du kan agera företrädare för verksamheten på ett professionellt sätt och har förmåga att se helheten. Du har förmåga att arbeta proaktivt och möta verksamhetens behov av utveckling på kort och lång sikt.
Övrigt
Tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta enhetschefen Ulrika Sundström på telefon 08-405 20 07. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggaren Maria Nilsson på telefon 08-405 92 52. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Garcia för ST, Johan Strokirk för Saco och Erik Wilhelmsson för SEKO. Samtliga nås via växeln på 08-405 10 00.
Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 april 2014.
Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, IT, arkiv och diarier, bibliotek, samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35