Chef utveckling, kommunikation och hållbarhet

Chef utveckling, kommunikation och hållbarhet

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Bank- och försäkringsbranschen förändras i snabb takt. Nya kundbeteenden och krav innebär att vi måste ta stora utvecklingskliv och utveckla både vår kundupplevelse och vår kommunikation. I syfte att dels hitta nya sätt att skapa trygghet och förverkliga drömmar för våra kunder, dels vara den mest attraktiva arbetsgivaren, vill vi skapa en organisation som driver bolagets utveckling mot båda dessa mål. Vi söker nu en ledare till denna avdelning som  inrymmer både utveckling, kommunikation och hållbarhet.
Arbetsuppgifter
I detta uppdrag ansvarar du för:
övergripande strategier för kunderbjudande, kundupplevelse och kundkommunikation
extern och intern kommunikation, inklusive event och sponsring
våra digitala kanaler- både kommunikation och försäljning
analys och mätning med fokus på kund, marknad, kanaler och aktiviteter samt omvärldsbevakning
utveckling av bolagets förmåga att fatta beslut drivna av data och kundinsikter
bolagets strukturerade, automatiserade proaktiva kundbearbetning
utveckling av bolagets kundupplevelse och att säkerställa att vi använder gemensamma arbetssätt som matchar våra önskade kundresor
bolagets projektportfölj, portföljstyrning och projektledningsmodell
säkerställande av attleveranserna från länsförsäkringsbolagens utveckling implementeras i verksamheten
bolagets arbete med ständiga förbättringar

Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du ha en akademisk examen inom lämpligt område, gärna med inriktning mot analys, affärs- eller marknadsutveckling. Du har erfarenhet av att jobba på strategisk nivå, göra komplexa analyser och fatta beslut. Du har förståelse för den digitala utmaningen och har en högIT-kompetens.Du är väl förtrogen med tjänstedesign och får gärna ha arbetat med kundresekartläggning, projektledning, agila arbetssätt och lean-metodik. Du har en god förståelse av system för automatiserad marknadsföring. Du får gärna ha erfarenhet av både massmarknadsföring och kundbearbetning/CRM, i dagens digitala kontext.

Personliga egenskaper
För att matcha uppdraget krävs att du som person är affärs- och målinriktad. Du gillar att driva utveckling och förändring och har en smittande entusiasm som gör att människor i din omgivning vill engagera sig. Vi vill bygga en organisation och kultur där alla bidrar vilket förutsätter prestigelöshet men också tydlighet. Som ledare förväntas du coacha och lyfta dina medarbetare och som en del av företagsledningen bidrar du till driva och utveckla med ett helhetstänk för kundens och bolagets bästa.
Villkor
Tjänsten är tillsvidare och heltid med placering Vänersborg. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
ANSÖK VIA LÄNKEN!
https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/jobdetail/jobrq000000000004160
Kontaktpersoner:
Rekryterande chef: Ola Evensson, telefon: 0521-27 33 56
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521 - 27 30 26
Facklig representant, FORENA: Ann-Christine Öhling: telefon: 0521-27 30 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 april 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Liknande jobb


Chef till sektionen för publikationer

Chef till sektionen för publikationer

2 maj 2024

Communication Manager

Communication Manager

17 april 2024

Enhetschef

Enhetschef

12 april 2024