Chefassistent till Sigma Industry

Chefassistent till Sigma Industry

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vill du arbeta brett inom administrativ support? Söker du ett arbete där få får vara delaktig i att skapa och bibehålla en familjär och rolig intern kultur? Missa då inte denna spännande tjänst!
Just nu söker vi en chefsassistent till vår kund Sigma Industry i Liljeholmen. Tjänsten är på 60-80% av heltid och tillsvidare. Efter tid kan behovet öka ytterligare.


Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.


Arbetsuppgifter
Som chefsassistent på Sigma kommer du huvudsakligen tillhandahålla administrativ support. Arbetsuppgifterna består av att avlasta den egna avdelningens sektionschefer (för närvarande 3 st) med administrativa uppgifter samt vara en nära support till avdelningens 50 konsulter. Följande är exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvara för hanteringen av konsulters tidrapporter i Visma PX
- Lägga upp uppdrag i PX
- Granska inkommande fakturor
- Ha administrativt ansvar kring on- och offboarding i vårt system HR4Sigma
- Stötta vid rekrytering – leta kandidater, boka in intervjuer samt ta referenser
- Planera interna events och konferenser
- Samordna möten och bokningar
- Beställa luncher, konsultgåvor och liknande
- Hantera kunduppföljningar
- Skapa semesterlistor, presentationsmaterial, digitala anmälningsformulär etc


Kvalifikationer
Erfarenhet av liknande tjänst meriteras men du kan även komma från en projektliknande roll eller med service och administrations erfarenhet. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har överlag en god systemvana. Vi lägger stor vikt vid om man är duktig på bl a Excel, Word, PowerPoint samt Sharepoint/Teams.

Din förmåga att uttala dig professionellt i både text som muntligt, i engelska som svenska, är högst relevant för att du ska vara den vi söker. Du är van att arbeta med deadlines och din flexibilitet gör det enkelt att byta fokus och prioritera. Som person är du orädd inför att ta initiativ, är en lagspelare och drivs av att hjälpa andra.


Övrigt
På KFX arbetar vi med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida.

Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på 08-663 99 00 eller lisa.hagglund@kfx.se och specificera vilken tjänst du har frågor kring i ditt mail.

Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 28 april 2022

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


16 maj 2024