Chefsassistent till expansiv avdelning inom IT Service!

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren chefsassistent och tillgänglig omgående? Adecco Automotive Professionals söker nu en strukturerad, serviceminded och drivande administratör med vana av att arbeta i en internationell miljö med många kontaktytor till vår kund inom fordonsindustrin!

Om tjänsten
Som assistent kommer du i huvudsak att supportera Vice president inom Consumer IT services i det dagliga arbetet på global basis. Du kommer att vara engagerad i ledningsgruppen och kan även komma att ge service åt övriga ledningsgruppsmedlemmar inom avdelningen. Funktionen ansvarar för utveckling och förvaltning inom områden så som IT innovation, affärsutveckling och konsumentorienterade applikationer på global basis. Verksamheten expanderar och utvecklas kontinuerligt vilket gör rollen spännande. 

Dina arbetsuppgifter kommer primärt att vara av administrativ karaktär så som att hantera bokningar av möten, resor, konferenser samt förbereda och protokollera ledningsgruppens möten och annat gemensamt material. Även uppgifter som presentationer, ekonomiuppföljning och att ansvara för ledningsgruppens kalender, kommunikationer och gemensamma aktiviteter ingår i ditt arbete. Beroende på dina förmågor finns stora möjligheter att utveckla och skräddarsy rollen för dig.

Uppdraget ska påbörjas omgående och beräknas pågå till årsskiftet 2017. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund i Göteborg.

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en internationell miljö. Din goda datorvana och kunskap i bland annat Microsoft Officeprogram så som Word, Excel och PowerPoint kommer att göra dig värdefull på den här avdelningen. Erfarenhet av SharePoint och Skype är meriterande. Du är flytande i Engelska och Svenska, i såväl tal som skrift.

Det här är en tjänst för dig som är strukturerad, drivande med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Ditt positiva förhållningssätt och servicekänsla kommer att ta dig långt. Du inspireras av att arbeta i en snabb och föränderlig internationell miljö med möjlighet att hantera ett brett spektrum av arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Chefsassistent är ett konsultuppdrag med start 1 september. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar hos vår kund på Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider, och beräknas pågå till årsskiftet men god chans till fortsättning fram till sommaren 2017.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-7643523.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Dagtid, Heltid
  • Publicerat: 30 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023