Chefsassistent till internationell kund i Linköping!

Chefsassistent till internationell kund i Linköping!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av administrativt arbete och tycker om en varierad vardag? Är du en driven och noggrann person som vill jobba som chefsassistent på ett internationellt bolag inom elektronikbranschen? Då har vi jobbet för dig!

Om tjänsten
Som chefsassistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av att supporta en ledningsgrupp. Du kommer ha ett nära samarbete med ledningsgruppen och stötta med administrativa uppgifter och kommunikation till hela organisationen. Arbetsuppgifter som är vanligt förekommande är hantering av inköpsordrar, uppföljning av tidrapporter och fakturor samt hantera on-boarding och off-boarding processen av personal.

I din roll som chefsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- förbereda presentationsmaterial inför möten
- möteskallelser
- fakturahantering
- personaladministration

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta både administrativt och kommunikativt i en chefsassistentroll och har förståelse för vikten av struktur och service i din yrkesroll. Vi ser även att du minst har en kandidat inom relevant område exempelvis kommunikation, HR eller ekonomi.

Som person ska du vara ansvarsfull, prestigelös och tycka om att ta egna initiativ. Då du kommer att fungera som ett stöd för chefer ser vi att du är serviceinriktad och kommunikativ med ett stort intresse för människor. Du bör vara flexibel och ha förmåga att prioritera då dina arbetsuppgifter kan komma att variera från dag till dag. Vi tror att du trivs med att ha kontakt med både interna och externa parter, samtidigt som du är trygg med att arbeta självständigt. Har du därtill lätt för att lära dig nya administrativa system och ett intresse för att förbättra processer kan du vara den vi söker.

Viktigt för tjänsten är:
- goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
- god vana vid administrativa system och kommunikationsplattformar bl.a. sharepoint och confluence
- goda kunskaper av MS Office samt erfarenhet av affärssystemet SAP

Tjänsten som chefsassistent är ett föräldrarvikariat med start i slutet av april och sträcker sig till augusti 2021.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Ebba Melin via Adecco 010 – 173 73 00.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Chefsassistent, internationell organisation, Linköping, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2020
  • Ansök senast: 22 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023