Chefssekreterare öppenvård östra, placering i Kristinehamn

Arbetsbeskrivning

Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Landstinget i Värmland!

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Område öppenvård arbetar med hälso- och sjukvård både inom öppen- och slutenvård. Vi är verksamma i primärvård och psykiatri.
Område öppenvård har ett stort uppdrag i utvecklingen mot framtidens hälso- och sjukvård. Vi behöver utveckla vården för att möta framtidens behov. Den vård vi ger ska vara jämlik och behovsanpassad och den måste vara kostnadseffektiv och främja rätt väg genom vården för våra patienter.

ARBETSUPPGIFTER
Landstinget i Värmland, verksamhetsområde öppenvård östra söker Chefssekreterare.

I tjänsten som chefssekreterare vid verksamhet område öppenvård ingår följande utöver sedvanliga arbetsuppgifter:
• Att vara verksamhetschefen och ledningsgruppen behjälplig med allehanda uppgifter såsom utskrift av skrivelser, utformning av presentationer, rapportskrivningar som till exempel vid verksamhetsuppföljning.
• Mötessekreterare vid förekommande möten såsom ledningsmöten, facklig samverkan, inspektioner och andra forum.
• Förbereda och skicka ut kallelser/dagordning, eventuella förhandlingsunderlag/bilagor, boka lokaler, skriva minnesanteckningar/protokoll och hantera efterarbete.
• Ansvara för verksamhetens diarieföring.
• Webbredaktör för verksamhetens ledningssystem på intranätet. Ansvara för redigering och uppdatering i samarbete med ledningsgrupp i verksamheten.
• Ansvara för verksamhetens LiV-katalog tillsammans med utsedd personal i verksamheten.
• Kontering och sakattestering av fakturor i Raindance.
• Administrativ samordnare vid planering av konferenser, informationsdagar etc.

KVALIFIKATIONER
Vårdadministratörsutbildning eller annan adekvat administrativ utbildning. God kunskap om landstingets IT-system och andra administrativa hjälpmedel.

Arbetet kräver att du har ett konfidentiellt förhållningssätt och hög integritet. I arbetet behöver du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du ska kunna arbeta självständigt, samverka med andra samt kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Som person är du strukturerad, serviceinriktad och lyhörd, har en problemlösande attityd, är flexibel samt van vid att emellanåt arbeta under tidspress.

ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister, som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.

Utdraget får inte vara äldre än ett år.

Du hittar blanketten på www.polisen.se
"Blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9"

Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Johansson,enhetschef Vc Kil
0554-42178
Gunn Lise Olsson Facklig informatör för Läkarför
054-61 50 77
Åsa Wahlén, enhetschef
054-61 84 57
Madeleine Johansson, chefssekreterare
054-61 86 18
Marianne Hjort, Vision
076-827 72 42
Karin Malmqvist, divisionschef
0708-898162
Karin Lagerkvist, Vårdförbundet
070-529 59 95
Maud Mithander, Kommunal
070-891 48 12
Feresteh Jalayer, SACO
076-827 72 33
Jenny Belenos, SSR
054-61 43 69

Sammanfattning

Besöksadress

65005 Karlstad
None

Postadress

Landstinget i Värmland
Karlstad, 65005

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023