Claim & Warranty specialist till Whirlpool, vår/sommar

Arbetsbeskrivning

Claim & Warranty specialist till Whirlpool, vår/sommar:

Om kunden:
Nu söker Whirlpool Nordic en Claim & Warranty Specialist till sitt kontor i Stockholm. Whirlpool är en av världens största producenter inom vitvaror och strävar efter att utveckla produkter för hemmet som underlättar i det dagliga livet och bidrar till en hållbar värld. De betraktar produkternas utseende och ergonomi som oskiljaktiga. Detta genom att med smarta funktioner och med en elegant design göra produkterna roligare och lättare att använda.


Om jobbet:
Rollen ingår i avdelningen Claim & Warrenty, inom funktionen Costumer Service på Whirlpool Nordic. Du kommer att arbeta i ett litet team på 3 personer som sitter med liknande arbetsuppgifter. I rollen kommer du att arbeta mycket administrativt, både i ett internt system på Whirlpool men även delvis i SAP. Du kommer att sitta med arbetsuppgifter som att ladda upp filer, validera och analysera inkommande ärenden för att sedan kunna fatta egna beslut. Du kommer även ha en kontinuerlig kontakt med verkstäder som utför garantiarbeten, stor del via mail.


Möjligheter:
I aktuell roll har du möjlighet att komma in i ett internationellt företag med högt i tak. Whirlpool arbetar med många globala processer och är ett företag med stora utvecklingsmöjligheter. Du får en möjlighet att arbeta i ett måluppstyrt företag där driv är en viktig egenskap för att trivas.


Krav:
Du ska som lägst ha en avslutad gymnasieutbildning, gärna inriktning ekonomi som kan vara till fördel i en analyserande roll. Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö, både internt och externt, så ska du vara bekväm i det engelska språket. Det är även mycket meriterande med kunskaper i det finska språket. För att passa i rollen bör du ha lätt för att lära dig nya IT-system samt vara en van användare av Office-paketet, särskilt Excel.

För att trivas i rollen är du en utåtgående person som inte är rädd för att fatta egna beslut. Du strävar efter att utvecklas och vill alltid visa ditt bästa. Du ska trivas i att arbeta självständigt men har lätt för att samarbeta, både i arbetsgruppen och mot andra internt på företaget.


Arbetstider, tillträde och omfattning:
Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero. Tjänsten är på heltid med start omgående och beräknas pågå fram till slutet av augusti. Arbetet kommer att vara förlagt under kontorstider 8-17.


Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson på telefon 08-684 25 234


Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 15 april 2015

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023