Claims Analyst

Arbetsbeskrivning

Nu har vi ett nytt spännande uppdrag hos en av våra största kunder på tjänstemannasidan:

Our customer is looking for a Claim Analyst to join their Business Support/Finance team. As Claim Analyst your focus is to verify, analyze and compensate the customers customer claims of price protections, sales allowance spot, bonuses, marketing support and other discrepancies against customer agreements. The customers are large retail chains and other resellers. You will be working in our customers office in Kista Science City and the role includes travel in the Nordic region.

Responsibilities:

* Verify, analyze and compensate customer claims of price protections, special pricing, bonuses, marketing support and other discrepancies.
* Analyze and administrate the process from customer contract to compensation by considering contractual terms, order history, sales volume and old/new price lists in accordance with company guidelines.
* Optimize lead time from claim to compensation.
* Maintain and improve accrual accuracy based on analysis of results
* Decide and implement actions in order to manage optimal accruals based on customer contract terms, analysis of sales data and claims
* Analyse, identify and implement process improvements within above specified areas by sales divisions and customer
* Analyze accruals, balance reports, KPI reports and sales data
* Communicate condition reference numbers to colleagues in sales and to customers, in order to provide correct invoice references
* Develop and maintain good customer relations (contacts are mainly handled via e-mail and phone) and pro-actively drive improvement of claim process with customers

Suitable background:

* Strong analytical skills
* Excellent communication skills in Swedish as well as English

* University student within Business Administration or equivalent
* Experience in office package, mainly Excel in advanced level

In the role, it is important that you are structured; customer focused and has a short learning curve. Our customer is a dynamic company in a fast moving industry, there are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with our customer you must be a person who appreciates tempo, change and to take own initiatives.

Vi ser gärna en mer senior person till denna tjänst, du får gärna vara systemvetare då det är mycket arbete som ska utföras i kundens system och med deras processer.

Anställningen blir hos oss på Bemanningsstyrkan med placering hos kunden i Kista Science City.
Det är en heltidstjänst med månadslön, arbetstid måndag-fredag 8-17.
För rätt person så blir det en tillsvidaretjänst med stor möjlighet till anställning hos kunden och även avancemang inom kundens organisation.

Vi på Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig en trygg anställning enligt vårt kollektivavta med Unionen via Almega. Vi är medlemmar i Svenskt Näringsliv, har självklart alla försäkringar som en arbetsgivare ska ha och vi erbjuder friskvårdsbidrag och en dedikerad och engagerad konsultchef som finns till hands varje vecka på din arbetsplats.

Tjänsten ska tillsättas omgående, så känner du att denna tjänst är intressant för dig.. Skicka in din ansökan omgående!

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsstyrkan
08-590 372 94
Bemanningsstyrkan

Bemanningsstyrkan
0852523397
Bemanningsstyrkan

Bemanningsstyrkan
0852523397

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningsstyrkan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Annelundsgatan 9
None

Postadress

74940
0381, 74940

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023