Client Advisor till International

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och vi erbjuder kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 300 anställda i 20 länder och samarbete med agentföretag i ytterligare 180 länder. Koncernens omsättning uppgick 2011 till 3,9 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.

Mer information finns på www.intrum.se.


Till vår avdelning för internationella inkassotjänster söker vi en driven, positiv och utåtriktad Client Advisor som är intresserad av kundarbete, svensk export, och att bygga teamet tillsammans med oss andra. Tjänsten är ett vikariat som beräknas pågå under sex månader.

Arbetet innebär främst att bistå Intrum Justitias svenska exportkunder med rekommendationer och rådgivning kring lämplig hantering av deras fordringar mot utländska kunder. Du har via telefon, mail och videokonferens kontakt med våra utländska systerkontor och partners som i sin tur driver och hanterar inkassoärenden lokalt i respektive land. I dagsläget har vi samarbeten i 180 länder runt om i världen. Så väl muntlig som skriftlig kommunikationen sker på engelska och svenska då du utgör en länk mellan våra internationella kollegor och våra kunder. Du har kundansvar och kundens utmaningar är därmed också dina, vilket innebär att du säkerställer att kundföretagets utländska fordringar hanteras på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. I dina uppgifter ingår också att utmana befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.

Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakter.

Profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet av att arbeta med inkassoverksamhet. Du har också erfarenhet av att arbeta i en rådgivande roll som säljare eller specialist.

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi/juridik eller tidigare erfarenhet av att arbeta med utlandsinkasso. Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska är också meriterande. 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven, positiv och har ett utpräglat kundfokus. Du vill och kan ta ansvar över ditt eget arbete genom att använda ett proaktivt förhållningssätt och du trivs med ett högt arbetstempo. Det är även viktigt att du på ett effektivt sätt jobbar med och använder dig av interna nätverket samt kundkontakter.

För dig är det lätt att se möjligheterna i det mesta och du är delaktig i att aktivt bidra till en positiv laganda som skapar arbetsglädje.

Du sätter kunden i fokus i alla situationer och ser till dennes bästa både nu och i framtiden. Du är inte rädd för att använda telefonen istället för mail för att nå ut till dina kunder. Vidare är det viktigt att du kan hitta lösningar och fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar och kundernas intressen.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på ”Skicka ansökan".

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Pettersson (Facklig representant)
08-616 77 48
Lina Nyberg (Manager Debt Collection International)
08-616 77 00 (vxl), 0709-38 42 21

Sammanfattning

Postadress

Hesselmans torg 14
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024