Client Implementation Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Client Implementation Manager där du får möjligheten att leda våra fantastiska kundlanseringsteam, som varje dag ser till att alla våra nya kunder får en smidig implementering av vår produkt. Har du en teknisk bakgrund, erfarenhet av ledarskap och drivs av att utveckla och coacha medarbetare? Här är rollen för dig!

Ditt uppdrag blir att leda ett team med applikationskonsulter, med fokus på att implementera och lansera vår lösning hos nya kunder. I rollen jobbar du övergripande med att se till att ditt team har rätt förutsättningar och kunskap för att leverera en lösning i tid, med hög kvalitet och nöjda kunder - exempelvis genom att organisera och driva workshops med stakeholders, driva utveckling av arbetssätt & processer, driva kompetensdelningsforum och såklart coacha och stötta ditt team. I många projekt lanserar vi också kunder på helt nya marknader vilket är en otroligt spännande utmaning men som också kan innebära att teamet inte vet exakt vad som ska göras - där du behöver se till att rätt förutsättningar finns för dem att leverera.

Ansvarsområden:

• Övergripande ansvar för att se till att vi levererar i tid och med hög kvalitét på vår implementeringspipeline
• Resursplanering, rekrytering, målsättning och uppföljning
• Utveckla processer och samarbete med stakeholders, organisera och driva gemensamma workshops
• Driva frågor inom arbetsmiljö, motivation och kultur i teamet
• Coacha och utveckla dina medarbetare

VEM ÄR DU?

Du har förmågan att utifrån ett större perspektiv formulera tydliga mål och sedan coacha och inspirera ditt team att nå dem. Du förstår vikten av att lyssna in olika perspektiv, förstå synvinklar, och att grunda dina beslut på insamlade fakta. Du trivs med att kommunicera med olika typer av människor, är trygg i dig själv och har inga problem att ifrågasätta befintliga strukturer eller beslut för att förbättra lösningar.

Vi ser även att du som söker har:

• Teknisk relevant utbildning inom exempelvis systemvetenskap eller IT
• Ett antal års erfarenhet från techbolag i en teknisk roll
• Tidigare erfarenhet av personalansvar alternativt team lead eller projektledare

VAD ERBJUDER VI?

• Förmåner och rabatter på t.ex. resor, massage & träning, generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, gratis frukost etc.
• En betydande roll på en av Sveriges bästa arbetsplatser (rankad topp 10 i Great Place To Work)
• En inspirerande arbetsmiljö i ett globalt tillväxtbolag
• Talangfulla kollegor & många roliga aktiviteter

Praktisk information

Start: Maj 2020

Omfattning: Tjänsten är ett vikariat på 100% under ca 12 månder

Placering: Centrala Göteborg, Första Långgatan 17.

Kontaktuppgifter: Sofia Johansson (HR & Talent Acqusition) sofia.johansson@benify.com

Ansökan: Låter det intressant? Ansök med ditt CV eller LinkedIn-profil. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Benify
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2020
  • Ansök senast: 12 mars 2020

Besöksadress

Banérgatan 16
None

Postadress

Banérgatan 16
Stockholm, 11523

Liknande jobb


Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

13 oktober 2023