Client Manager till Danske Bank

Client Manager till Danske Bank

Arbetsbeskrivning

För dig som trivs i en kundservice roll och vill vara en viktig del för Danske Bank där din initiativ- och problemlösande förmåga värderas högt finns nu chansen! Som Client Manager inom Cash Management kommer du in i ett team med högt engagemang och teamanda. Du får möjlighet att arbeta i en varierande roll och utvecklas inom Cash Management.

OM TJÄNSTEN
I denna roll som Client Manager kommer du vara en del av teamet som jobbar mot Svenska Staten och är i sin tur en del av Institutional banking i Stockholm. Teamet stöttar varandra och ser alltid till att ge sina kunder bästa möjliga service. De arbetar med bankens myndighetskunder och är ramavtalsleverantör av betalningstjänsterna för Sveriges samtliga 230 myndigheter. Client Managers i detta team har specialkompetens och ger extra support för bankens största och viktigaste kunder inom olika Cash Management lösningar.

Du erbjuds
- Chansen att lära dig mer om Cash management
- En varierande roll där du får jobba med många kontaktytor och olika typer av ärenden

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer att bistå kunder med löpande support kring bankens betalningstjänster för Svenska myndigheter via e-post och telefon.
* Svara på inkommande frågor via mail och telefon
* Hjälpa kunder med Cash management och betalningsfrågor
* Utbilda kunder i levererade produkter och tjänster


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har:
- Tidigare arbetslivserfarenhet från bank
- Ett tekniskt intresse

I denna process kommer vi att lägga stor vikt i hur du är som person. För att lyckas i denna roll ser vi att du har en god känsla för service, är driven och engagerad samt ser nya möjligheter och agerar problemlösande. De beteenden vi kommer lägga störst vikt på är:
- Serviceminded
- Lösningsorienterad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023