Client Manager till företag i logistikbranschen

Arbetsbeskrivning

Har du en utbildningsbakgrund inom logistikområdet och är affärsorienterad? Om du söker efter en arbetsplats där du arbetar självständigt med frihet under ansvar, resultatorienterat och tillsammans med ett gäng härliga kollegor med mycket vilja och ambition kan du vara vår kunds nya Client Manager!

Vår kund arbetar med tredjepartslogistiker och finns på flera orter i Sverige. De arbetar med kunder inom handel och industri och hjälper dem med effektiva logistiklösningar.

Arbetsuppgifter:
I expansionssyfte söker nu vår kund dig som vill vara med att utveckla verksamheten framåt. Som Client Manager kommer du att ansvara för det operativa arbetet gentemot dina kunder. Rollen är bred och varierad med fokus logistik- och transportflöden men du ansvarar även för att utveckla affären och skapa goda relationer med dina kunder.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Daglig kontakt med transportörer för att eftersöka gods samt säkerställa korrekta ledtider.
- Sammanställa rapporter och nyckeltal månadsvis
- Fakturering av transporter och tjänster
- Utveckla affären genom att arbeta fram förbättringar tillsammans med kund
- Kontinuerliga möten med dina kunder för uppföljning
- Utveckla interna flöden och processer

Du kommer att ha mycket kontakt via telefon och mail med kunder, transportörer och övriga delar av organisationen. Du trivs i en roll där du arbetar både operativt med problemlösning och snabba puckar samtidigt som du har ett affärsfokus och ett strategiskt tänk för att utveckla samarbetet.

Du kommer att ingå i en grupp bestående av ca tio medarbetare.

Vi söker dig som:
Har högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området och har goda kunskaper i Excel samt behärskar svenska och engelska obehindrat. Erfarenhet av arbete i Transportadministrativa-, VMS- och Affärssystem är meriterande. Du innehar B-körkort. Har du tillgång till egen bil är det en fördel.

Som person är du engagerad, professionell och noggrann. Vi ser att du trivs med problemlösning, är initiativtagande och har förmågan att sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Då du kommer att hantera affärsrelationer behöver du vara social, kommunikativ samt ha god samarbetsförmåga för att lyckas i din roll.


START: Omgående men hänsyn till eventuell
uppsägningstid.
UPPDRAGETS OMFATTNING: Heltid
PLATS: Borås
LÖN: Enligt överenskommelse med kund

ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan omgående via www.academicwork.se då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig Konsultchef Maria Grönqvist, 031-339 73 14, maria.gronqvist@academicwork.se

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376 0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386 0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg

Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist

CM Emma Isaksson
031-3523389 0701-617357

Sammanfattning

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 15
Göteborg

Postadress

Gullbergs strandgata 15
Göteborg, 41104

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024