Client Service Manager/Costody Services/ PRAKTIK

Arbetsbeskrivning

Min grupp Custody Services (Network Support och Implementeringen) håller på med att öppna depåer och konton för Svenska och Nordiska kunder. Arbetet är mycket omväxlande och kräver stor noggrannhet då vi är ansvariga för att konton och tillhörande avtal för kunderna blir korrekta.

Client Service Manager/Implementeringen
------------------------------------------------------------------------------------------------Huvuduppgift
Implementera, bearbeta och supportera de bästa lösningarna för våra Global Custody produkter i syfte att utveckla vår och våra kunders affärer med lönsamhet.

Implementeringsgruppen skall implementera de uppdrag som erhålls från avdelningarna: Nordiska Siter, PB, SEC Fin samt Custody CR Sverige.

Ansvarsområden
Implementation
Driva större implementationer såsom:
. Ny kund - dvs ny kund till FI-Global Custody
. Befintlig kund - strukturella förändringar
. Avveckling av kund
Driva implementationer av mindre omfattning och/eller komplexitet, dock endast för befintliga kunder såsom:
. Tillägg av tjänster/produkter
. Förändring av tjänster/produkter

Avtalshantering
Ansvara för att underskrivna avtal finns på plats och att de arkiveras på avsedd plats:
Fullmakter och C & I Online avtal
Registerhantering
. Hålla en uppdaterad kundlista
Fullmaktshantering
. Hantera fullmakter och andra behörighetshandlingar enligt bankens fullmaktshantering samt ha kunskap om fullmaktens juridiska betydelse.
Utbilda kunder
. Utbilda kunden så att kunden förstår att använda våra produkter och tjänster på bästa sätt.
Kommunikation
. Se till att god intern kommunikation råder mellan Sales - Supporten och Supporten - Operations och förstå vad detta betyder för hela Global Custody-affären.
. Ansvara för att god muntlig och skriftlig framställning på svenska och engelska sker vid kontakt med kunden.

Egen och gruppens kompetensutveckling
. Aktivt ta ansvar för egen kompetensutveckling samt dela med sig av kunskap i syfte att verksamheten utvecklas positivt.
Delta i projekt
Vid behov delta i projekt avseende vidare-/nyutveckling av våra tjänster till kund, där våra kunskaper och synpunkter behövs.
Egenskaper
Lära känna sig själv
Känna sina starka och svaga sidor. Lära sig att kommunicera med andra utifrån sina egna förutsättningar. Respektera och känna empati för kunder och kollegor.
Social kompetens
Förmåga att ungås med människor på ett naturligt sätt, göra att andra känner sig bekväma i ens sällskap
Samarbeta
Bidra till att utveckla den egna gruppen genom att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter så gruppen fungerar smidigt
Arbetsmetodik(Prioritera, Organisera, Kunna strukturera)
Kunna upprätta en handlingsplan och prioritera sina arbetsuppgifter. Ha ordning och reda samt kunna strukturera dokumentation om kunder t ex så det är lätt att hitta.
Upprätta och följa rutiner för t ex kundbearbetning och arkivering
Självständig
Kunna ta beslut. Att självständigt lösa arbetsuppgifter utifrån ens förutsättningar och befogenheter.
Öppen
Öppen och flexibel inför förändringar. Ett öppet sinne i kontakt med medarbetare och kunder.
Lyhörd
Att lätt uppfatta och ta hänsyn till signaler från omgivningen
Kundorienterad och säljande
Kunna läsa och höra vad kunden vill ha och genom affärsavslut verkställa kundens behov
Kravställare
Kunna ställa krav på andra för att finna förutsättningarna för att uträtta ett professionellt jobb

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SEB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 11 februari 2010
  • Ansök senast: 22 februari 2010

Besöksadress

MARIEVIKSGATAN 19
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 juni 2023