Client Success Manager

Arbetsbeskrivning

Benify är ett svenskt HR-techbolag som hjälper företag globalt att bli bättre arbetsgivare genom att attrahera, belöna och stärka relationen med sina anställda. Med över 500 Benifyers i 6 olika länder, driver vi framgång med vår marknadsledande förmånsplattform för över 1500 kunder och 2M användare runt om i världen 🌍 Vi främjar en hållbar företagskultur där medarbetarna känner sig engagerade och inkluderade "Because people matter" 💙

Rollen som Client Success Manager
I rollen som Client Success Manager är den huvudsakliga uppgiften att stödja våra Account Managers som ansvarar för att vårda och bevara våra långsiktiga kundrelationer. Du kommer att ansvara för att driva förbättringar inom segmentet för våra kunder, där du självständigt kommer att äga processerna. Det är främst arbetsuppgifter av teknisk karaktär, där ett proaktivt mindset är nyckeln för att upprätthålla samt öka värdet för kunden. Tjänsten innefattar en bredd ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Du fungerar som spindeln i nätet med stort fokus på problemlösning och ser till att ärenden hamnar på rätt plats, samtidigt som du säkerställer att våra kunder får snabb återkoppling.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Arbeta operativt i våra system med leveranser.

- Bygga relationer och hålla en daglig kommunikation med både kunder och kollegor internt inom Benify.

- Anpassa Benify-plattformen efter kundspecifika behov och vara proaktiv i det arbetet för att aktivt öka värdet för kunden.

Vad Benify erbjuder dig!
Hos oss på Benify får du möjligheten att arbeta i en organisation där alla bidrar till vår framgång, hjälper varandra på vägen dit och har roligt under tiden. Vi vet att det är våra anställda som gör Benify framgångsrikt och som får oss att utvecklas framåt - vi välkomnar inte bara dina idéer, vi uppmuntrar dem. Din egen utvecklingsresa inom organisationen är upp till dig; dina initiativ, personliga mål och din nyfikenhet är nycklarna för din utveckling och hur långt du kan nå inom Benify. Hos oss arbetar vi med stor passion och vi lyckas tillsammans! Som anställd på Benify har vi:

- Kollektivavtal

- Pension (ITP1) och tillgång till Lifeplan

- 30 semesterdagar

- 4000 kr i friskvårdsbidrag

- Workation - möjlighet att jobba utomlands inom EU

- Tillgång till Benifys förmånsplattform, såklart

- Etc.

Vem vi letar efter
Som person ser vi gärna att du motiveras av att arbeta i en teknisk roll, är kvalitetsmedveten och har en stark drivkraft och intresse för att etablera nya lösningar hos våra kunder. Du trivs i en roll som innefattar stort detaljfokus i ett högt tempo för att driva projekt framåt. Det är en fördel att du har arbetat i en självständig roll tidigare samt ägt processerna du suttit med. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga, är ansvarsfull och tycker om att arbeta som spindeln i nätet med problemlösning. I ditt arbete är du prestigelös och pragmatisk samt har ett utpräglat kundfokus. Det är avgörande att du är strukturerad, har god samarbetsförmåga och vet hur du ska prioritera rätt för att lyckas i rollen som Client Success Manager.

Vi ser även att du som söker har:

- Något eller några års arbetslivserfarenhet från en liknande roll, där du arbetat koordinerande, affärsnära och haft löpande kundkontakt.

- Stort intresse för tekniska lösningar och problemlösning, då rollen primärt är teknisk, där du kommer få hantera såväl komplexa som mindre komplexa ärenden.

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Det är dessutom meriterande för denna roll, men inget krav, om du:

- Har tidigare erfarenhet från ett SaaS-bolag.

- Har tidigare erfarenhet av att jobba i system så som JIRA.

- En universitetsexamen inom ekonomi, business, administration eller motsvarande.

Praktisk information
Start: Så snart vi hittar vår perfekta match!
Omfattning: Heltid 100%, tillsvidare.
Placering: Stockholm, Apelbergsgatan 33A. Vi erbjuder en stor flexibilitete till hybridarbete, men ses på kontoret på veckobasis ungefär tre gånger per vecka.

Ansökan

Låter tjänsten som Client Success Manager intressant? Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att söka redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Benify
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 23 augusti 2023

Besöksadress

Banérgatan 16
None

Postadress

Banérgatan 16
Stockholm, 11523

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

31 maj 2024

8 maj 2024