Client Support/Kundtjänststjärna sökes till Donator?

Arbetsbeskrivning

Donator AB grundades 1994 och har sedan starten haft en stabil organisk tillväxt. Från och med 1:a mars 2015 är Donator är en del av DGC och bolagsnamnet är ändrat till DGC Donator AB. Utöver IT-drifttjänster så erbjuder vi nu även datakommunikations- och telefonitjänster. DGC Donator består idag av 23 medarbetare som har fullt fokus på att leverera IT-tjänster efter avtalade servicenivåer. 


När man som företag skall outsourca sin IT finns det alltid en rädsla över att tappa kontrollen och inte få den uppmärksamhet som man vill ha av sin leverantör. Man vill inte försvinna som en i mängden. Vi får ofta höra från våra kunder att vårt personliga engagemang, som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal, är mycket uppskattat. Donators långa erfarenhet av IT-drift, vårt engagemang och storleken på företaget gör oss till en idealisk driftleverantör för det mindre och medelstora bolaget. För mer information om DGC, se www.dgc.se.

Om tjänsten Client Support/Kundtjänststjärna till Donator?

Som Client Support på Service Desk hos Donator AB är du den första kunden talar med när de behöver komma i kontakt med Donator. Service Desk är den funktion som stödjer och supportar leveransen av Donators övriga tjänster. Den fungerar som en gemensam kontaktyta för användarna och tar emot ärenden via telefon, e-mail och webbportaler. Service Desk arbetar efter definierade ITIL-processer för incident-, ändrings- och problemhantering. En del ärenden löses direkt i Service Desk, andra eskaleras till högre supportnivåer. Service Desk säkerställer att inga ärenden faller mellan stolarna. Du ska med hög kundservice och snabb återkoppling besvara de ärenden som kommer in via telefon och e-post. Ditt bemötande mot kunden är avgörande för kundens uppfattning av Donators tjänsteerbjudande, varför det är viktigt att kunden känner trygghet i kontakten och upplever Donator som den snabba, professionella och självklara samarbetspartnern på IT-marknaden.

Du jobbar i ett drivet team där man tillsammans skapar en arbetsmiljö där personligt ansvar, laganda och viljan att lyckas ännu bättre alltid är den drivkraft du kommer att vara en självklar del av.

Vi söker dig som…

Brinner för kundservice/IT-support och vill bli en del av teamet hos ett energiskt och växande bolag. Du har vidare stor servicekänsla, är utåtriktad och älskar att hjälpa och vägleda dina kunder. Som person är du ansvarstagande, noggrann, strukturerad och alltid engagerad i det arbete du tar dig an. Du har en bakgrund inom First Line support eller liknande och har en hög grad av IT-kompetens. Du kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa dina kunder med deras frågeställningar. Du vill lära dig så mycket som möjligt om Donators tjänsteerbjudande för att leverera högklassig service och vill utvecklas inom ett växande bolag. 

 

START: Omgående?

OMFATTNING: Heltid

URVAL: Löpande

PLATS: Göteborg

LÖN: Fast lön enligt överenskommelse 

KONTAKT: Poyan Karimi, poyan@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökan)?

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-09-02 

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV direkt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och IT. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Bemanning
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024