Collection Specialist - Processes

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har 3 850 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Tycker du om att ifrågasätta gamla sanningar? Brinner du för förbättringsarbete och att hitta lösningar som innebär effektivisering av arbetssätt? Motiveras du av uppdrag som är utmanande? Då kanske du är personen som vi söker!

Vår enhet Business Performance Mangement inom affärsområdet Debt Collection (DC) behöver förstärkning. Enheten har fokus på utvecklingsarbete och arbetar för att säkerställa optimalt resultat genom att se över processer, systemstöd och arbetsmetoder. Du kommer att förstärka vårt team som består av olika typer av specialister med djup och bred kompetens inom vår affär.

I rollen som Collection Specialist – Processes kommer du att leda uppdrag i syfte att utveckla metoder och arbetssätt. Du driver uppdragen självständigt med involvering av andra resurser från antingen det egna teamet eller från andra delar av verksamheten. Arbetet innebär kartläggningar av nuvarande arbetssätt för att i nästa steg föreslå förbättringar utifrån analys. Du kommer även att arbeta med att implementera förbättringarna för att sedan följa upp resultatet och utvärdera. En del av ditt fokus kommer även vara att sprida ”best practice” inom och mellan grupper internt inom Intrum Justitia.

Vi erbjuder en utvecklande roll av varierande karaktär och där du får möjlighet till att påverka den operativa verksamheten och självständigt driva ditt arbete. Du arbetar på uppdrag men har även möjlighet till att initiera uppdrag själv.

I uppgifterna ingår även att:

Bistå vid implementeringar av kundavtal där specifika krav och behov finns
Delta alternativt driva förändringar inom verksamheten vid ny lagstiftning/praxis
Genomför utvärdering/revidering av befintligt tjänsteutbud inom produktområdet
Föreslår strategier/arbetssätt utifrån scoreresultat
Utföra och agera på inkommande servicecalls från verksamheten
Deltar i projekt vid behov
Vid behov delta i operativa möten med myndigheter, leverantörer, externa partners, prospekts och kunder
Profil För att lyckas i rollen ser vi att du har mycket goda kunskaper om inkassoprocessen och den lagstiftning som vi regleras av. Du har förståelse för hur hanteringen påverkar resultatet i processerna. Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning alternativt förändringsledning.

Personliga egenskaper Du har genuint intresse för förändringsarbete och har förmåga att tänka innovativt och lösningsorienterat. Du är flexibel och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. Du trivs med att ta initiativ, är drivande som person och nyfiken. Vidare besitter du en kommunikativ, pedagogisk och relationsbyggande förmåga. Även om ditt arbete till stor del är självständigt uppskattar du att vara en del av ett engagerat och samarbetsvilligt team.

Är du intresserad? Ansökan genom att klicka på ”Skicka ansökan”

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Justitia Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare (6 mån provanställning) Tillträde enligt överenskommelse
  • Publicerat: 8 april 2017

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Marcusplatsen 1A
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Utvecklingsledare inriktning digitalisering

Utvecklingsledare inriktning digitalisering

31 maj 2024

Samordnare till VA/gata sökes

Samordnare till VA/gata sökes

8 juni 2024