Collector till Varberg

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia Invest AB är ett finans- och inkassobolag vars affärsidé är att förvärva förfallna konsumentkrediter och därefter förvalta dessa i egen regi. Bolaget sysselsätter idag drygt 40 personer och är under tillväxt. Sedan januari 2011 ingår bolaget i Intrum Justitia-koncernen.


Nu söker vi flera nya kollegor till vårt team i Varberg som arbetar med förvärvade fordringar. Därför söker vi dig som som brinner för att arbeta med både kundrelationer och handläggning och som vill utvecklas inom Intrum Justitia!

Intrum Justitia Invest AB erbjuder finansiella tjänster inom kredithantering och vår kärnverksamhet är att köpa fordringar för att sedan handlägga dem i egen ägo. Vår målgrupp omfattar så väl små som stora företag och överlag förvärvar vi fordringar från kunder som vi har ett långsiktigt samarbete med.

Arbetsuppgifterna är varierade och innebär kontakt med kunder och slutkunder, handläggning, administration och andra serviceinriktade uppgifter. Du arbetar lösningsorienterat och tar beslut i ärenden med målsättningen att hantera varje ärende på bästa sätt. Du samverkar också med Kronofogden i pågående ärenden. I vårt team arbetar vi med hela kravprocessen, vilket gör att arbetet präglas av variation och stort eget ansvar.

Tycker du om att arbeta i en organisation med höga krav och tydliga mål, då kommer du att trivas hos oss på Intrum Justitia Invest. I rollen som Collector får du ett omväxlande arbete med god struktur.

Profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och minst 1-2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och kundkontakt. Tidigare erfarenhet från handläggningssystemet Nova är meriterande.

Personliga egenskaper
Du är en glad och positiv person med en öppen människosyn. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i andra människors situation och skapa förtroende. Kommunikation är en av dina styrkor, vilket gör att du har förmåga att förmedla ett budskap så att det är lätt att ta till sig, oavsett vem du har kontakt med. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Du har lätt för att tänka i nya banor och tycker om att utveckla det dagliga arbetet för att skapa smarta processer med hög kvalitet.

Varaktighet och anställningsform
Vi har för närvarande tre stolar lediga; en tillsvidareanställlning och två vikariat. När du ansöker kommer du att få ta ställning till om du är intresserad av enbart tillsvidareanställning eller om även ett vikariat kan vara aktuellt för dig.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på ”Skicka ansökan”.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Kvint (Team Manager)
0340-69 81 12
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
1) Mathias Ahlgren (System Architect)
0340-69 81 11
2) Alexandra Hagstedt (Unionen)
031-750 68 37
3) Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Onela Greve Holm (Team Manager)
0340-69 81 08
1) Mathilde Roos (Call Center Manager)
031-750 68 59
1) Mathilde Havsvinge (Call Center Manager)
031-750 68 59
2) Eleonor Lindström (Unionen)
08-616 76 25
1) Mikael Kvint (Team Manager)
0340-69 81 12

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Justitia Invest AB Varberg
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare/vikariat Tillträde så snart som möjligt
  • Publicerat: 3 oktober 2016

Besöksadress

Äppelvägen 3
None

Postadress

Box 1094
Varberg, 43214

Liknande jobb


Inkassohandläggare

Inkassohandläggare

16 april 2024