Communication Manager till Husqvarna Group!

Communication Manager till Husqvarna Group!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en nyckelspelare i ett globalt ledande företag med en rik historia av innovation och framgång? Har du erfarenhet av att navigera i en global miljö och skapa strategier som sätter företag på kartan? Då kanske du är precis den person vi söker för rollen som Communication Manager hos Husqvarna Group!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Husqvarna Group räkning en kompetent Communication Manager. I denna roll kommer du att leda och implementera programkommunikation, inklusive planering och utförande. Husqvarna står inför en omfattande intern IT-system transformation och din uppgift är att definiera och utföra en heltäckande kommunikationsplan som är en central komponent av den övergripande förändringsstrategin. Målet är att öka användningen och antagandet av det nya programmet, med en stark inriktning på medvetenhet och förstärkning bland deltagarna.

I rollen som Communication Manager kommer du att ha en ledande befattning i att forma och driva Husqvarnas Change-plattform på SharePoint, vilket är en central del av deras kommunikationsstruktur. Dina ansvarsområden inkluderar att öka trafiken till deras informationsnav, skapa innovativa idéer för att engagera intressenter och leverera tydliga och begripliga budskap. Dessutom kommer du att ansvara för att framgångsrikt presentera Husqvarnas kommunikationsstrategi för hela organisationen och detta innebär att du måste vara skicklig på att hantera en mångfald av röster och perspektiv.

För att trivas och lyckas i denna position är det av största vikt att du har en förmåga att etablera starka relationer med både kollegor och intressenter. Proaktivitet och starkt initiativtagande är avgörande för att driva fram kommunikationsstrategier. Klar och tydlig kommunikation är essentiell för att säkerställa att budskap effektivt når mottagarna på ett korrekt sätt. Du måste också kunna skapa och förmedla kommunikation på ett övertygande sätt till hela organisationen. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga eftersom du kommer att verka i en organisation som präglas av snabba förändringar i arbetsmiljön.

Den här rollen är helt remote och du kommer att samarbeta med ett diversifierat team som bland annat sitter i Tyskland, Sverige och Indien. Vid enstaka tillfällen kommer du behöva komma till någon av siterna i Jonsered eller Huskvarna.

Du erbjuds
- En organisation där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.
- Möjligheten att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och genomföra programkommunikation inom organisationen, inklusive tillvägagångssätt, planering och genomförande
* Ansvara för att definiera och genomföra en gruppomfattande kommunktiationsplan som del av den övergripande förändringsplanen, med fokus på medvetenhet och förstärkning
* Hjälpa Change Managers att planera och ta fram kommunikationsplaner samt samordna arbetet för att få ut tydliga budskap och presentationer i organisationen
* Skapa och implementera en övergripande kommunikationsplan för att öka medvetenheten och användningen av programmet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med ledarskap och kommunikation i kombination
- Har tidigare erfarenhet av förändringskommunikation
- Har arbetat i ett stort globalt företag
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då arbetet sker helt på engelska
- Har förmågan att hantera komplexa situationer och prioritera uppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 6 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kommunikationsstrateg

Kommunikationsstrateg

2 maj 2024