Compensation and Benefits Partner

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN

Academic Work söker för kunds räkning en Compensation and Benefits Partner. Tjänsten är placerad i Stockholm, Kista och är ett föräldravikariat som sträcker sig under minst åtta månader framåt.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vårt kundföretag.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:

Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER

Som Compensation and Benefits Partner kommer du att arbeta på företagets HR-avdelning med att ansvara för aktiviteter inom Compensation and Benefits för de skandinaviska länderna. Du kommer att ha ett helhetsansvar för att se till att de åtgärder som görs inom området följer uppsatta företagsstrategier och mål.

Du kommer till exempel att:

* Tillsammans med avdelningschefer planera, genomföra och koordinera aktiviteter och processer kopplade till Compensation and Benefits

* Analysera och utvärdera genomförda aktiviteter

* Agera expertstöd för kollegor på HR-avdelningen, både i det dagliga arbetet och i projekt

* Samarbeta med Head of compensation and benefits för att sätta upp direktiv och strategier inom området för de skandinaviska länderna

* Säkerställa att företagets arbete med Compensation and Benefits håller en hög kvalitet

Utvecklingsmöjligheter: Detta är en unik möjlighet för dig som tidigare arbetat inom området att fortsätta utvecklas i ett spännande företag. Du får stora möjligheter att bredda dina kunskaper och erfarenheter inom ett globalt företag i rörelse.

VI SÖKER DIG SOM

Har en kandidatexamen inom personalvetenskap, ekonomi/finans eller motsvarande. Du har minst 2-4 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Compensation and Benefits på ett internationellt företag, mycket goda ledarkunskaper samt kunskaper i förhandlingsteknik. Eftersom det är ett internationellt företag är du utöver svenska också flytande i engelska. Du har tidigare arbetat i Excel och känner dig mycket bekväm att använda programmet som arbetsverktyg.

Som person är du förebild inom ledarskap och har en mycket god kommunikativ förmåga. Vi ser att du som söker är en kreativ problemlösare med ett starkt affärssinne och vilja att ge det lilla extra. Vidare är du en analytisk och strukturerad person med siffersinne som tidigare arbetat med utvärderingar och analyser. Du tycker om att arbeta mot konkreta mål och att leda andra.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail sts03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.

START: Omgående

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid minst 6 månader framåt med chans till förlängning

UPPSKATTAD ARBETSTID: 8-17

PLATS: Stockholm, Kista

URVAL: Sker löpande

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Hedvig Svärd

Konsultchef Elin Jacobsson

Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal

Konsultchef Amanda Uvemo

Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson

Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90 0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström

Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM

Postadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023