Compensation Benefits & Payroll manager till växande internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet HR Management med fokus på lön och vill ta nästa steg i karriären? Är du en problemlösare som trivs i en roll med många kontaktytor där noggrannhet och uppföljning är A och O? Vår kund söker nu en Compensation, Benefits & Payroll Manager till sitt team i centrala Stockholm. Rollen ger en möjlighet att vara med och påverka möjligheterna att attrahera och behålla de bästa medarbetarna och därigenom öka företagets konkurrenskraft. Sök redan idag då vi selekterar löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en Compensation, Benefits & Payroll Manager till kontoret i Stockholm.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
AcademicWork

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som Compensation, Benefits & Payroll Manager kommer du arbeta med interna kompensationsprocesser och förmånsprogram i syfte att öka företagets konkurrenskraft. Tjänsten innebär kontinuerlig kontakt och uppföljning med både internt anställda och externa parter. Du kommer även att fungera som en länk mellan HR och ekonomi genom att bidra med de finansiella aspekterna av HR och analysera relevanta KPI:er.

Du kommer till exempel att:


* hantera årliga lönerevisioner, incitamentsplaner, beräkningar och utbetalningar
* utföra interna lönejämförelser med tillhörande data-analyser
* förbereda löneförslag i samband med rekryteringar och interna befordringar
* undersöka olika förmånstrender och föreslå ändringar i syfte att öka de anställdas engagemang
* utveckla interna förmånsdokument och processer samt säkerställa att rapportering sker på rätt sätt
* säkerställa att löner betalas ut månatligen på korrekt sätt enligt interna standarder
* kontinuerligt uppdatera företagets revisionsregister
* ansvara för att företaget följer utvecklingen inom kollektivavtal, arbetsrätt, skatter och andra regler som gäller för ersättning och förmåner på den lokala marknaden


VI SÖKER DIG SOM
* har en universitetsexamen inom relevant område, exempelvis HR, ekonomi eller liknande


* har minst 2 års erfarenhet av att jobba med HR frågor i en ledarposition
* har minst 2 års erfarenhet av att jobba med lönefrågor
* är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, då detta är språk som används i den dagliga kommunikationen
* är van användare av Office-paketet, speciellt Excel och PowerPoint


Det är meriterande om du:


* har erfarenhet av att jobba i en internationell miljö
* har erfarenhet av att arbeta i SAP


Vi ser att du är en noggrann och detaljorienterad person som har en förmåga att arbeta effektivt i en snabbföränderlig internationell miljö. Då rollen innefattar många olika kontaktytor sätter vi stort värde i att du är en god kommunikatör som inte är rädd för att jobba med uppföljning och ställa krav.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: enligt överenskommelse
* Omfattning: tillsvidare
* Lön: enligt överenskommelse
* Placering: centrala Stockholm
* Kontaktuppgifter: Katarina Johansson
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är ett internationellt företag som stadigt växer på den svenska marknaden . Företaget är beläget i fräscha lokaler på Östermalm, nära till restauranger och kollektivtrafik.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Långsiktigt Kontorstider
  • Publicerat: 11 oktober 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023