CONFERENCE & BANQUET MANAGER TILL NYA CLARION HOTEL UMEÅ

CONFERENCE & BANQUET MANAGER TILL NYA CLARION HOTEL UMEÅ

Arbetsbeskrivning

Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel Umeå upp sina dörrar! Nu letar vi efter drivna och passionerade medarbetare som vill hjälpa oss att skapa en av de härligaste och bästa platserna att vara på i Umeå!

Hotellet har 270 rum och en fantastisk mötesarena med en bankettsal på 500 kvadratmeter, en restaurang på top floor med tillhörande terrass, gym & spa. Här kommer vi skapa ett nytt pulserande vardagsrum, en naturlig plats att vara på, oavsett anledning.

Inom Clarion Hotel jobbar vi för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och vårt mindset Being Ever Changing så förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel Umeå att utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.

Hotell är relationer och vi vet att den riktiga kraften sitter i just människor. På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Nu söker vi en erfaren och driven Conference & Banquet Manager till att sätta hotellet på kartan som den självklara eventarenan i Umeå. Du kommer att leda hotellets bankettavdelningar och ansvara för konferenser, event, frukost och room service. Vi ser att du har tidigare ledarerfarenhet hotell, restaurang eller event. Du brinner för kvalité och samarbete, både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell och restaurang!

Tjänsten innefattar ansvar för:

• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för hovmästare/supervisors, bankettservis, meeting staff, möblerare, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning.
• Nyrekryteringar inom sin avdelning
• Aktivt arbete med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• C&B ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
• God dialog med underleverantörer upprätthålls
• C&B arbetar tillsammans med närmsta chef fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvar för gästnöjdhet och medarbetarnöjdhet
• C&B ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande
• arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom avdelningen/ avdelningarna på hotellet.
• C&B ser till att rätt priser och menyer uppdateras på avdelningen.
• Tillse att hotellets POS-system blir upplagt med rätt struktur, innehåll och priser
• Eventuellt andra uppgifter kan tillkomma delegerade via närmaste chef.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig?

Sök innan sista ansökningsdag den 19 maj.

Vill du vet mer om Clarion Hotel Umeå? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge och Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Umeå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2022
  • Ansök senast: 19 maj 2022

Liknande jobb


Möte & Eventchef

30 november 2023

Head of Engineering

Head of Engineering

30 november 2023

Meeting & Event Manager

Meeting & Event Manager

4 november 2023

Projektledare med bokningserfarenhet

15 september 2023