Consultant manager assistant till Academic Work

Arbetsbeskrivning

?Det som gör att jag trivs så bra på Academic Work är att arbetsuppgifterna varierar dag till dag vilket är både utmanande och utvecklande!?

Så beskriver Paulina, från vårt kontor Stockholm Väst, varför hon trivs i sin roll som Consultant Manager Assistant, en tjänst som vi nu utlyser till ambitiösa studenter för att fortsätta vår positiva utveckling.

Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utveckla ditt affärssinne, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du kommer att arbeta tillsammans med våra Consultant Managers i ett av våra team där du främst kommer att fokusera på rekrytering och urval, samt även arbeta med diverse personaladministrativa uppgifter. Har du talang och vill skaffa dig erfarenhet inom personal och rekrytering är detta ett jobb för dig.

DU KOMMER FRÄMST ARBETA MED ATT
* Skriva annonser och selektera ansökningar utifrån kravprofiler
* Genomföra telefonintervjuer, boka intervjuer samt hålla egna intervjuer
* Ta referenser på aktuella kandidater
* Hantera övriga administrativa uppgifter, t.ex. tidrapportering och schemaläggning

Andra arbetsuppgifter kan förekomma, du kommer att finnas behjälplig där det behövs och stötta Consultant Managers i deras arbete. Rollen passar dig som ser din framtid inom rekrytering, affärsutveckling eller försäljning.

Vi söker dig som

* Har minst 3 terminer kvar av dina studier/tar examen tidigast i januari 2015 och studerar inom personal, ekonomi, företagsekonomi eller liknande
* Har tidigare erfarenhet från roller med fokus på service, försäljning och/eller administration
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska

För att trivas i rollen är du serviceinriktad, effektiv och du trivs när tempot är högt. Du har vana av att hantera många saker samtidigt och av att arbeta under tidspress. Du tar dig gärna an nya uppgifter, trivs med att arbeta självständigt och vill gärna bidra med dina åsikter. Du ser detta jobb som ett första steg i din karriär inom Academic Work! Vi ser gärna att du växer internt hos oss, alternativt att vi hjälper dig vidare till din framtida arbetsgivare.


Till dig som vill lite mer.
Välkommen till oss. We reward ambition!

Start: 10:e september
Placering: På ett av våra kontor i Stockholm
Omfattning: 2 dagar/vecka
Arbetstider: 8-17
Lön: Timlön enligt avtal
Kontaktperson vid frågor: Camilla Säll - Head of Talent Acquisition, camilla.sall@academicwork.se

Academic Work är Home of the Young Professionals ? ett bemanningsföretag med siktet inställt på att bli världens största arbetsgivare för högskolestudenter och unga akademiker. Vi tror på självständigt arbete i en miljö där alla delar med sig av, och tar del av, den energi som uppstår. Hos oss får du över 400 engagerade kollegor. Behovet av vår kompetens och våra tjänster ökar ständigt och därför finns det goda utvecklingsmöjligheter för dig inom koncernen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jenny Almark
08-56 24 6737
Head of Talent Acquisition Camilla Säll

Konsultchefsassisten Tobias Englund
0812052241
Konsultchef Lisa Buijsse
08-522 549 74
Konsultchef Malin Hjärtmyr
08-52257658
Petra Kämpe

Konsultchef Lisa Buijsse

Konsultchef Petra Kämpe
0812052227
Malin Hjärtmyr

Rekryteringskonsult Jenny Almark

Sammanfattning

Besöksadress

St: Eriksgatan 121
Stockholm

Postadress

St: Eriksgatan 121
Stockholm, 11343

Liknande jobb


9 april 2024

Resursplanerare till hemtjänsten i Husum

Resursplanerare till hemtjänsten i Husum

8 april 2024