OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att fortsätta vår positiva utveckling söker Academic Work nu dig som vill arbeta som Consultant Manager mot Offentlig sektor! Vi söker dig som trivs i ett ansvarsfullt och dynamiskt arbete där du är en engagerad partner för Young Professionals i början av karriären och kunder i behov av deras kompetens. Rollen är mycket varierad med huvudfokus på kundkontakt, kompetensbaserad rekrytering samt personalansvar.
Om tjänsten:
"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor! I min roll kombinerar jag både sälj- och konsultchefsrollen och jag får vara med och lära känna kunden från båda perspektiven.
Jag utvecklar mitt affärsmannaskap varje dag och är omringad av kollegor med enorm kunskap inom affärsområdet Offentlig sektor. Min absolut största motivation i rollen är just att sammanföra vår målgrupp av Young Professionals med Offentlig sektor. I min vardag har jag dessutom helt fantastiska kollegor som ger mig massor med energi, och kulturen här är makalös!"
Så här beskriver en av våra medarbetare, Monika, sin roll som Consultant Manager Public Sector. Är detta något du inspireras av? Fortsätt då att läsa mer!
Som Consultant Manager mot offentlig sektor ansvarar du för området och blir kontorets expert inom detta kundsegment. Din roll är unik på kontoret men du tillhör team Office, Sales and Customer service om totalt 4 heltidsanställda kollegor. Teamet leds av Team Manager som är din närmsta chef. Du har även kontinuerlig kontakt med övriga Consultant Managers för Public Sector runt om i landet samt rapporterar även löpande till affärområdeschef för offentlig sektor.
I din roll kommer du att aktivt arbeta med att bearbeta befintliga kunder och bygga starka och långsiktiga relationer till dem. Du samarbetar med en Account Manager som är kundansvarig men rollen kräver ett stort intresse för affärer och att bygga relationer med kunder. Du har även ansvar för att förvalta och stötta dina anställda konsulter och utefter bästa förmåga hjälpa dem att utvecklas i sina yrkesroller.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
*Merförsäljning och kundbearbetning
*Rekrytering till konsultuppdrag
*Annonsskrivning utifrån kravprofiler
*Urvalsarbete och kompetensbaserade intervjuer
*Presentation av lämpliga kandidater till kund
*Personaladministration och tidrapportering för dina konsulter
Vi söker dig som:
Har akademisk utbildning inom personal, ekonomi eller motsvarande. Du har erfarenhet av kundkontakt i form av service eller försäljning. Erfarenhet ifrån offentlig sektor är meriterande.
Som person är du en relationsskapare med ett stort intresse för affärer och resultat! Du trivs med att arbeta självständigt och tar proaktivt egna initiativ när du ser att det behövs en insats. Du sprider god stämning i arbetsgruppen och bidrar gärna med kreativa idéer för att utveckla arbetsrutiner och samarbeten. Hos oss är tempot ofta högt så vi söker dig som trivs och kan utvecklas i en sådan miljö. Framför allt är det viktigt att du har en stark vilja att utvecklas och ha roligt tillsammans med oss.
Välkommen till oss - we reward ambition!
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Omfattning: Heltid
Placering: Linköping
Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel
Då urval sker löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan
Kontaktperson: Evelina Samuelsson, Head of Talent Acquisition
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Kristina Hammarlund
Konsultchef Evelina Samuelsson
Rekryteringskonsult Helen Eriksson
0736-444186
013-244106
Evelina Samuelsson
Rekryteringskonsult Caroline Bruhammar
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109
0736-448506