CONSULTANT MANAGER TILL ACADEMIC WORK

Arbetsbeskrivning

För att fortsätta vår positiva utveckling söker Academic Work nu fler Consultant Managers till vårt Umeåkontor! Vi söker dig som trivs i ett ansvarsfullt och dynamiskt arbete där du är en engagerad partner för Young Professionals i början av karriären och kunder i behov av deras kompetens. Rollen som Consultant Manager är mycket varierad med huvudfokus på kompetensbaserad rekrytering, personalansvar och kundkontakt.

"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Att vara en partner till kunder innebär att jag får utveckla mitt affärsmannaskap och jag har själv möjlighet att påverka både mitt resultat och mina mål. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"

Så här beskriver en av våra medarbetare, Emma, sin roll som Consultant Manager. Är detta något du inspireras av? Fortsätt då att läsa mer!

Som Consultant Manager kommer du att arbeta med uppdrag inom flera affärsområden som t.ex. ekonomi, kundtjänst, IT och Teknik. Du ingår i ett team om 5 Consultant Managers som leds av en Team Manager som är din närmsta chef. Du har ansvar för att förvalta och stötta dina anställda konsulter och utefter bästa förmåga hjälpa dem att utvecklas i sin yrkesroll. Consultant Managers skall även tillsammans med våra Account Managers arbeta för att utveckla och skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Då vi arbetar mot Umeå med omnejd innebär tjänsten ca 1 dag i månaden arbete på annan ort.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Annonsskrivning utifrån kravprofiler
- Urvalsarbete och kompetensbaserade intervjuer
- Presentation av lämpliga kandidater till kund
- Personaladministration och tidrapportering för dina konsulter

Efter att du som Consultant Manager har tillsatt ett uppdrag är det också är din uppgift att se till att konsulten trivs i sitt nya arbete och gör ett bra jobb ute hos vår kund. Detta gör du bland annat genom att kontinuerligt besöka dina konsulter och kunder samt genom att vara tillgänglig för via mail och telefon. Du ansvarar även för att konsulter som slutar på sina uppdrag får exempelvis arbetsgivarintyg, omdömen och referenser från deras tid som konsult hos oss.

Vi söker dig om..
Har akademisk utbildning inom personal, ekonomi eller motsvarande. Branscherfarenhet och/eller erfarenhet av HR-relaterade uppgifter är mycket meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av kundkontakt i form av service eller försäljning.

Som person är du drivande, självständig, lösningsorienterad och tar proaktivt egna initiativ när du ser att det behövs en insats. Du sprider god stämning i arbetsgruppen och bidrar gärna med kreativa idéer för att utveckla arbetsrutiner och samarbeten. Hos oss är tempot ofta högt så vi söker dig som trivs och kan utvecklas i en sådan miljö. Framför allt är det viktigt att du har en stark vilja att utvecklas och ha roligt tillsammans med oss.

Välkommen till oss - we reward ambition!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Madeleine Jonsson
+46725055542
Rekryteringskonsult Madeleine Jonsson
+46725055542
Consultant Manager Moa Markgren
0727057563
Consultant Manager Moa Markgren

Evelina Samuelsson

Team manager Madeleine Jonsson
+46725055542
Konsultchef Marina Folkhage
0902006208

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarkstorget 10 3 tr
Umeå

Postadress

Renmarkstorget 10 3 tr
Umeå, 90329

Liknande jobb


Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024

26 april 2024