Consumer & Market Insight Assistant Manager till Unilever

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Brinner du för att skapa marknadsinsikter och analysera konsumentbeteenden? Unilever söker just nu en Consumer & Market Insights Assistant Manager till deras Nordiska kontor i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med goda möjligheter till förlängning.

 

Om företaget Unilever är en av världens mest framgångsrika tillverkare av dagligvaror och verkar inom FMCG-branschen. Varje dag använder 2,5 miljarder människor världen över produkter från Unilever för att ”feel good, look good and get more out of life”. Med fler än 400 välkända varumärken inom mat, hygien och hushållsprodukter som handlas i 190 länder, har de en unik position på marknaden.

 

Om rollen I rollen som Consumer & Market Insight Assistant Manager kommer du att ansvara för Consumer och Market Insight (CMI) på kategorierna Nordic Ice Cream/Tea med varumärken som Magnum, GB Gräddglass, Ingman och Lipton, och Nordic Foods, ex. Knorr, Hellmans och Slotts. Målet är att skapa insikter och finna tillväxtmöjligheter på marknaden för att driva företaget framåt.

Du ingår i funktionen Nordic CMI vars uppdrag är att agera som strategisk partner till interna funktioner, främst Marknad och Sälj. I denna roll har du en unik möjlighet att lägga grunden för företagets väg framåt, forma varumärkenas framtid och se till att de är relevanta för konsumenten.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:    

Göra egna analyser samt samarbeta med externa byråer för att ta fram marknadsrapporter/analyser
Agera bollplank till bl.a. Marknadsföringsteamen, Category Managers etc.  
Som Business Partner leda marknadsundersökningar och metoder, med hjälp av CMI kollegor i Europa och byråer
Vara proaktiv, driva egna, och vara del av projekt- både planerade och ad hoc.
Extrahera handlingsbara insikter från stora dataset samt hålla presentationer och workshops kring dessa  
 

Vem är du? Vi tror att du brinner för konsumentbeteenden och trender och tycker om att arbeta strukturerat och analytiskt. Då rollen innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är utåtriktad och värdesätter samarbete.   

Din profil:

2-3 års arbetslivserfarenhet inom kvalitativ eller kvantitativ research, gärna från ett undersökningsföretag som Millward Brown, GfK NORM, Nielsen eller motsvarande.
Utbildning inom Business Management, Ekonomi, Marknad eller motsvarande
Erfarenhet av arbete med MSOffice, ex. Excel och PowerPoint
Kritisk, nyfiken med ett proaktivt mindset
Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att kommunicera insikter på ett övertygande och kreativt sätt
Meriterande om du har arbetat Nordiskt, samt har erfarenhet from FMCG
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
 

Anställda hos MultiMind får: Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semesterlön, tjänstepension, sjukersättning, övertidskompensation, OB-tillägg, friskvårdsbidrag, 
En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning och karriärutveckling.
Förmånliga företagsrabatter på gymkort
Delta i roliga evenemang och events. 
 

Låter rollen intressant? I denna roll samarbetar Unilever med MultiMind Bemanning. Vid intresse ber vi dig att skicka din ansökan till oss snarast. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Hallgren
+46 8216720
Linda Hedbom
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Sebastian Vesterlund
+46 8 21 67 26
Linda Hedbom
+46 8 21 67 44

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024