Contact Center Trainer till Staples, Borås

Arbetsbeskrivning

Är du pedagogisk och drivs av att utveckla andra? Har du stor social förmåga och tidigare erfarenhet av att utbilda på både svenska och engelska? Har du erfarenhet av kundtjänst? Då kan det vara du som är Staples nya Contact Center Trainer med möjlighet att undervisa medarbetare över hela Europa.

Detta är en europeisk roll inom Staples med placering i Borås, som en del av ett team som ansvarar för leverans av utbildning för alla europeiska kundtjänstenheter. Teamet använder "Servicology"-principer för att stödja kvalitets- och produktkunskapsförbättring samt försäljningstillväxt.

Kundtjänstens utbildare ansvarar för distribution av utbildningspaket med riktade utbildningsåtgärder för att öka kundnöjdheten samt medarbetarnas utveckling och engagemang samt operativ effektivitet.

Som Contact Center Trainer drivs du av att på bästa sätt förmedla stora mängder produkt- och säljkunskap på ett inspirerande och pedagogiskt vis inom hela den europeiska kundserviceorganisationen så att medarbetarna kan nå sina försäljningsmål samtidigt som kundnöjdheten ökar.


Uppdragsgivare: Staples Sweden AB

Ort: Borås

Sista ansökningsdag: 14 mars, 2014. Urval sker dock löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

För information: I denna rekrytering samarbetar Staples med Proffice, för mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Patrik Artman på 0733-43 45 89. Sök tjänsten på vår hemsida, www.proffice.se


Kvalifikationer:

För att lyckas i den här rollen behöver du vara proaktiv och driven. Tidigare utbildningserfarenhet är nödvändig, gärna inom kundtjänst. Du talar, läser och skriver engelska och svenska flytande och på en hög kompetensnivå. Kunskaper i norska och danska är meriterande. Du har en utmärkt verbal och pedagogisk presentationsteknik i både klassrum och vid individuell coachning.


Övriga kvalifikationer som kommer att hjälpa dig att lyckas som Contact Center Trainer:

. Förmåga att identifiera utvecklingsbehov och trender
. Social stark förmåga som skapar relationer snabbt och effektivt
. Kommersiell med ett starkt kundfokus

Relevant utbildning är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Organisations-/företagsbeskrivning:

Staples är världens största leverantör av kontorsmaterial, datatillbehör och förbrukningsvaror, med verksamhet i 27 länder på 5 kontinenter.
Den svenska och danska verksamheten, med 570 medarbetare, har huvudkontor i Borås och centrallager i Växjö. Vi lagerhåller ett komplett och heltäckande sortiment av kontorsmaterial, datatillbehör, förbrukningsmaterial, skol- och förskolematerial, trycksaker, profilmaterial, digital dokumenthantering och service samt produkter för vård och omsorg. Våra kunder finns inom alla kategorier över hela Sverige. Med branschens bredaste sortiment av över 15.000 artiklar kan vi täcka alla företags och organisationers behov och erbjuda skräddarsydda helhetslösningar. Vårt fokus på kvalitet och miljö är stort och vi är både ISO 9001- och 14001-certifierade.Mer information om Staples hittar du på www.staplesadvantage.se

Sammanfattning

Liknande jobb


15 april 2024