Content Manager

Arbetsbeskrivning

På Svenska Spel får du jobba med att sprida glädje och spänning. Med spel som Lotto, Triss, Stryktipset och Vegas, samt på Casino Cosmopol, erbjuder vi några av Sveriges mest underhållande och bästa spelupplevelser. Hos oss får du ett meningsfullt och spännande jobb, där idrott, Stockholms utbud och Gotlands lugn alltid är nära.

Samtidigt som vi vill skapa Sveriges bästa spelupplevelser vill vi ta ett stort socialt ansvar. Därför hjälper vi till exempel våra kunder att hålla koll på och sätta gränser för sitt eget spelande, istället för att övertyga dem att spela mer. Vi sponsrar också svensk idrott på alla nivåer – från ungdom till elit. Om du blir en av oss på Sveriges marknadsledande spelbolag får du vara med och skapa framtidens sunda spelmarknad.

Sektionen Content ligger under avdelningen Marknad- och Kundkommunikation och har som huvuduppdrag att planera, kreera och producera relevant innehåll med hög kvalitet. Utgångspunkt är företagets huvudstrategier där våra kunders behov alltid är i fokus.

Om rollen

Nu söker vi en kreativ content manager som kan ta ansvar för innehållet i våra egna kanaler. Med insikter om våra kunder som utgångspunkt ska du planera och producera exempelvis artiklar, tävlingar, reportage och filmer om allt från svenska fotbollslandslaget och NHL-hockey till Trissvinnare och nyblivna Lottomiljonärer.
Du får jobba tillsammans med ett skönt gäng av bland annat redaktörer, formgivare, copywriters och andra content managers. I ditt arbete har du kontakt med människor i många olika roller i hela vårt företag och när det behövs sköter du också externa kontakter med exempelvis reklambyråer och produktionsbolag.
Din profil

Som person är du driven och når resultat genom samarbete. Du är kreativ, strukturerad och har stor kunskap om digitala kanaler. Du kan omvandla insikter om våra kunder till relevant content, i första hand inom sport och sportspelarens värld.
Utbildning och erfarenhet

Vi vill att du har en digital utbildning till exempel från Hyper Island, Medieinstitutet, Berghs eller någon annan eftergymnasial kommunikations- eller mediautbildning. Du har grundläggande kunskaper i Adobe CS.
Du har minst 2 års dokumenterad erfarenhet inom planering, produktion och utveckling av kommersiellt och redaktionellt innehåll för onlinekanaler. Du har kunskaper om sökoptimering, sociala medier, content marketing och du behärskar viss grafisk produktion. Du har stor förståelse för våra sportspel och tjänster.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby. Vi vill ha din ansökan senast den 17 juni. Arbetsprov på grafisk produktion och text kommer att tillämpas inför intervju. Vi kommer att intervjua kandidater löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!


Frågor om tjänsten:
Therese Lindström
010-120 38 53
therese.lindstrom@svenskaspel.se


Frågor kring rekryteringen:
Johanna Lidehäll
010-120 76 96
johanna.lidehall@svenskaspel.se


Facklig kontakt i denna rekrytering:
Johnny Wid
010-120 32 66
johnny.wid@svenskaspel.se


.wid@svenskaspel.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Forsman

Maria Good

Stefan Söderbäck

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Svenska Spel Visby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 27 maj 2015

Besöksadress

NORRA HANSEGATAN 17
None

Liknande jobb


Web Editor till E.ON!

Web Editor till E.ON!

6 maj 2024

26 april 2024

26 april 2024