Contract Coordinator

Arbetsbeskrivning

Allmänt om tjänsten
Just nu söker vi en Contracts Coordinator vars huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera adminstration kring mediebeställningar, medieplaner, avtal, ekonomiska avstämningar och avtalshantering.

Till arbetsuppgifterna hör att;

·Ansvara för all administrativ hantering av de producerade medieplanerna och löpande göra uppdateringar hos respektive medier gällande kunds uppgifter

· Hantera kontakter med samtliga medier/leverantörer som innefattar medieplanerna

· I vissa fall hantera beställningar gentemot medierna utefter godkänd medieplan

· Driva igenom reklamationer mot medierna vid felaktigheter

· Stämma av gjorda beställningar och sköta produktkorrektur för de olika medierna

· Kontrollera bekräftelser samt mediefakturor och skicka vidare internt och externt för fakturering

· Utan budgetansvar för medieplan och det som beställts dock ansvara för att de fakturor som skickas vidare är korrekta

· Vara delaktig i medieplanerna och stödja våra medieplanerare genom att göra research, ta in offerter mm

· Ha telefonkontakter med kunder

· Kontroll och uppföljning av medieplaner och avtal

· Halvårsvis ekonomiska avstämningar av kundkonton

· Tillsammans med medieplanerare följa upp kundernas investeringar mot budget och utifrån detta planera nästa period

· Stämma av provision i samråd med Säljchef

· Delaktig i införande och intrimning av vårt nya produktionssystem, med ett ansvar för vissa administrativa flöden

· Tillsammans med övriga samt närmaste chef vara delaktig i samt initiera effektiviseringar av det administrativa flödet och att genomföra beslutade förändringar i detsamma

· Du rapporterar till samtliga produktchefer samt CFO.



Tjänsten avser heltid och är en tillsvidareanställning med en provanställningstid om 6 månader.


Dina kvalifikationer
För rollen som Contracts Coordinator krävs utbildning inom ekonomi och administration. Du har tidigare arbetat med ekonomiska avstämningar och har gärna arbetat inom mediebranschen.

Dina personliga egenskaper
Den vi söker har en djupare kunskap och förståelse i all ekonomisk hantering, uppföljning mot budgeterade investeringar, klientkontohantering, fakturering, redovisning och annan administration gällande detta. Noggrannhet, struktur, resultatinriktning, självständigt ansvarstagande samt en fallenhet för siffror och korrektur är ett måste.

Som Contracts Coordinator är det viktigt att du är professionell, självgående, initiativrik och lösningsorienterad. Du har en mycket hög servicekänsla samt social kompetens. Då arbetet under perioder innebär ett högt arbetstempo är det även viktigt att du är proaktiv och har förmågan att planera ditt arbete.

Stämmer ovanstående påstående in på dig erbjuder vi dig ett arbete på ett av Sveriges snabbast växande företag med goda utvecklingsmöjligheter.

För att söka tjänsten skicka personligt brev samt CV till
sara.sigge@getupdated.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktchef Fredrik Elneus
0708810194

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GETUPDATED AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 6 november 2013

Besöksadress

Lindehagensgatan 126
STOCKHOLM

Postadress

Lindehagensgatan 126
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


Administratör

Administratör

30 april 2024

IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024