Contract Manager till finansiellt process center / Shared Service Center

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Contract Manager kommer du arbeta på ett nyetablerat Shared Service Center som servar kundföretagets övriga kontor i Europa. Våra uppdragsgivare är kundföretagets industriella verksamheter, kommersiella verksamheter samt finansiella tjänster samt externa leverantörer / kunder.

Processens omfattning av det finansiella process centret är för närvarande leverantörsskulder och kundfordringar, med geografiskt omfång inom EU inklusive Norge och Schweiz.

Som Contract Manager inom Program- och Change-kontoret är du ansvarig för avtalsstyrning i förhållande till interna och externa leverantörer. Vårt mål är att optimera våra processer och tjänster och som Contract Manager kommer dina främsta arbetsuppgifter innebära följande:

• Upprätta en systematiserad kontraktshanteringsfunktion
• Upprätta en samlad och strukturerad kunskap om våra kontrakt
• Upprätta goda relationer med våra leverantörer
• Bidra med service
• Kostnadsplanering
• Riskhantering
• Hålla nära relationer med interna och externa intressenter
• Aktivt arbeta med förbättringar och optimeringar
• Vid behov arbeta som implementerande chef för specifika kontrakt

Vår portfölj innehåller multifunktionella initiativtagande, inklusive både process och IT. Detta innebär dagliga interaktioner med olika delar av kundföretaget och det är viktigt för vårt team att ha en utmärkt framåtgående anda med stor del av flexibilitet och ansvarskänsla

Detta är en spännande och utmanande tjänst där du kommer delta i stora projekt i en internationell miljö.



Om företaget
Vårt kundföretag är ett globalt företag med försäljning och service i över 100 länder. De erbjuder också finansiella tjänster på många marknader, med produktionsenheter i Europa, Sydamerika och Asien.

Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har en universitetsexamen inom ekonomi eller datavetenskap samt att du har 5-8 års erfarenhet av kontraktshantering i förhållande till system- och tjänsteleverantörer. Vidare har du goda kunskaper och erfarenhet av nedan arbetsuppgifter.

- Erfarenhet av att arbeta i en operationell verksamhet i ett shared service center
- Hantering av kontrakt i samband med system- och tjänsteleverantörer
- Resursplanering av mjukvara och livscykelplanering
- Driva Projekt i gränssnittet mellan affären och IT
- Erfarenhet av Outsourcing och shared service center
- Internationell erfarenhet
- Utmärkta kunskaper i engelska och svenska

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som Contract Manager bör du vara en kommunikativ och stark lagspelare. Du är anpassningsbar och kan vara lugn och fokuserad i en kritisk och snabbanpassad miljö. Vidare är du affärsfokuserad, strukturerad och affärsmässig. Vidare bör du ha ambitionen och viljan att anta en ledningsgruppsroll på sikt.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller margareta.meek@2complete.se




Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 juli 2017

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


22 mars 2024

15 mars 2024

We are looking for a Senior Finance Manager!

We are looking for a Senior Finance Manager!

13 februari 2024

Group Accounting Manager

Group Accounting Manager

7 februari 2024