Contract Manager/Supplier Performance Manager

Contract Manager/Supplier Performance Manager

Arbetsbeskrivning

Är du en Contract Manager/Supplier Performance Manager som vill arbeta i en bransch som just nu genomgår den största förändringen på över 150 år? För att få ännu mer bränsle i vårt förändringsarbete söker vi dig som har bred affärsmässig kompetens, och har förmåga och drivkraft att finna nya sätt för att skapa värde för Öresundskraft - allt för en bättre värld.

Om rollen
Vi erbjuder dig en mycket spännande tjänst i ett bolag på frammarsch. Som Contract Manager/Supplier performance manager hos oss på Öresundskraft får du en nyckelroll. Branschen står inför stora förändringar och vi vill naturligtvis alltid bli bättre på att utveckla och vårda våra relationer och leverera ett bättre resultat.
I rollen som Contract Manager/Supplier performance manager kommer du huvudsakligen att arbeta med AO Distributions entreprenörsavtal med syfte att öka affärsmässigheten inom affärsområdet.

Tjänsten innebär att utvärdera, mäta och övervaka entreprenörernas och Öresundskrafts prestationer, affärsprocesser och affärsutövning för att kunna minska kostnader, risker och driva ett kontinuerligt förbättringsarbete. Ditt första uppdrag på Öresundskraft kommer bli att skapa och utveckla arbetsmetodik för just detta ändamål.

Du kommer att arbeta med:
* Arbeta med (i första hand) ett av Öresundskrafts största avtal
* Säkerställa att entreprenören levererar i enlighet med avtal såväl som branschstandarder
* Arbeta med och följa upp incitaments- och vitesmodeller
* Identifiera möjliga prestationsförbättringar såväl som åtgärder för att nå önskat läge
* Ta fram statistik och underbyggd information som arbetsunderlag
* Arbeta nära den operativa verksamheten såväl som externa entreprenörer.

Tjänsten är placerad inom Inköpsavdelningen, inom vårt Affärsområde Distribution. Du agerar självständigt och stöttar AO Distribution att driva ett av Öresundskrafts största avtal för fälttjänster inom elnät. Det kommer att medföra nära och kontinuerliga kontakter med både entreprenörer och beställare. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor, i Helsingborg, och du rapporterar direkt till vår inköpschef.

Din profil
För att du ska lyckas och få de bästa förutsättningarna i denna roll så tror vi att du har en tidigare erfarenhet av att implementera nya arbetssätt och uppföljningsverktyg.
Du kan ha en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt har du skapat dig en bred erfarenhet inom detta område i tidigare arbete.
Framförallt så har du erfarenhet av att arbeta mot entreprenörer där du har utvärderat, mätt och övervakat deras prestationer.

Som person har du en analytisk förmåga samt är van vid att samarbeta både externt och internt för att uppnå det bästa resultatet.
Du har en förmåga att kunna förstå affären och se den från olika infallsvinklar för att optimera och effektivisera den i största möjliga grad.

Flexibilitet och service är några av dina nyckelord och du har lätt för att anpassa dig efter situationer där du måste ställa om, lösa problem och hantera uppgifter omgående.
Du trivs med att ha kontaktytor inom hela affärsområdet och har en fallenhet för att samarbeta med olika typer av människor och viljor. Du driver arbetet och specifika uppdrag självständigt och har lätt för att bedöma vilka vägar som ger affärerna mest värde. Du ser dig som en person med sunt förnuft med hög integritet.

Då det är en administrativ tjänst så är det viktigt att se värdet av kvalitetssäkrad information. Vi söker dig med god erfarenhet av Officepaketet och digitalt intresserad.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Öresundskraft AB med Experis, en del av ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Ekelöf på, angela.ekelof@se.experis.com eller Magnus Aarenstrup på magnus.aarenstrup@se.experis.com.
Skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 29 november.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om Öresundskraft
Med innovation, nytänkande och bra service gör vi allt för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Vi erbjuder smarta produkter, smarta val. Allt i samklang med vår vision om att erbjuda bra, effektiva och hållbara lösningar för en bättre värld! Vi är stolta men inte nöjda! #tillsammansför17 www.oresundskraft.se
Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Facklig kontakt
Marjan Moradpoor, Akademikerna, 042-490 3296
Adam Matulaniec, Vision, 042-490 3579

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öresundskraft
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024