Controller med goda redovisningskunskaper

Arbetsbeskrivning

Bluestep Finans AB (BFAB) är en del av Bluestep-gruppen, vilken består av finansiella bolag specialiserade på in- och utlåning till allmänheten. BFAB är den största utlånaren av nischade bostadslån i Sverige och ett av de största och snabbast växande kreditmarknadsbolagen i Sverige. Bolaget har även en filial i Norge där såväl in -och utlåning till allmänheten bedrivs. Bluestep-koncernen finansieras med en kombination av lån, internationell bankfinansiering samt inlåning från allmänheten, och står under tillsyn av Finansinspektionen.

Controller med redovisningskunskaper

Nu söker vi i sammarbete med Bluestep en Controller med mycket goda redovisningskunskaper. De sitter i ljusa och fina lokaler centralt i Stockholm. Gruppen består av 13 personer.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Controller kommer du b. la att göra

-      Årsredovisning för flera företag(moderbolag såsom dotterbolag)

-      Ansvarig för att företagets verksamhet följer aktuella lagar och ha kontakter med tillsynsmyndigheter

-      Vara stöttande i redovisning/rapportering både månads och årsbokslut.

-      Rapportering och budgetering

-      Konsolidering, balansräkningar och avstämningar

-      Vara med och utveckla verksamheten

-      Säkerhetsställa att redovisningen och rapporteringen följer uppsatta riktlinjer och regelverk

-      Lösa Ad-hoc saker i organisationen.

Du kommer jobba som en stöttande medarbetare samtidigt som du jobbar självständigt. Då kunden har en platt organisation så finns stora möjligheter till att vara med att påverka och komma med förbättringsåtgärder. Du kommer att rapportera till Financial Controller.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet från redovisning och/eller finans.
Du ska ha god analytisk förmåga och stor förståelse för nyckeltal. Du ska även ha erfarenhet av att förbereda årsredovisning/delårsbokslut och mycket goda kunskaper i Excel. Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.

Som person drivs du av att ta egna initiativ, är lösningsfokuserad och blir motiverad av att jobba i en förändlig miljö. Du är en social lagspelare som har ett stort engagemang och bidrar med positiv stämning i gruppen. Du är flexibel och ödmjuk och tycker om att jobba i ett ungt företag med ett högt tempo.

Viktig information
Ovanstående är en rekrytering med start omgående.  Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Nordin, 08-407 55 66

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl.ök
  • Heltid
  • Publicerat: 28 augusti 2013

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


11 april 2024

9 april 2024

9 april 2024