Controller till Ekonomiavdelningen, inriktning mot IT

Controller till Ekonomiavdelningen, inriktning mot IT

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.




ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med finansiell styrning i nära samarbete med såväl kollegor som med budgetansvariga chefer på olika nivåer. Arbetet utförs med hög grad av självständighet och omfattar huvudsakligen budgetering, uppföljning, analys och prognos. Du deltar i budget- och uppföljningsdialoger samt analyserar och rapporterar utfall till budgetansvariga chefer. I arbetet ingår också att upprätta kalkyler och ta fram finansiella beslutsunderlag samt delta vid verksamhetsplanering och beredning av verksamhetsplan. Visst arbete i samband med årsbokslut Arbetet innebär föredragning för ledningsgrupper och arbete i team.

Dina arbetsuppgifter innebär men är inte begränsade till:
•Budget- och prognosprocess
•Uppföljning och analys av avvikelser mot budget
•Månatlig rapportering till enhetsledning samt budgetansvariga chefer
•Upprätta kalkyler och ta fram finansiella beslutsunderlag
•Visst arbete i samband med årsbokslut

Enheten befinner sig i en förändringsresa där flera utvecklingsinsatser initierats. Det här innebär att du kan bli involverad i olika utvecklingsinsatser för att förstärka och utveckla myndighetens ekonomiska styrning och vi ser gärna att du är intresserad och engagerad av det.

Läs mer om ekonomiavdelningen:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
•akademisk utbildning inom ekonomi
•erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter i närtid.
•goda kunskaper i Excel god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet av:
•arbete i offentligverksamhet och/eller arbete i större komplexa organisationer, gärna med inriktning mot it.
•att arbeta med investeringskalkyler
•erfarenhet av affärssystemet UBW

För att lyckas i rollen krävs att du är analytisk, strategisk och har en god pedagogisk förmåga, då du i dialogen med budgetansvariga chefer ska förklara ekonomiska samband på ett tillgängligt och tydligt sätt. Du är kommunikativ och gillar att samarbeta på olika organisatoriska nivåer, samt uppskattar växlingen mellan de olika roller som uppdraget innebär. Vidare förväntas att du är lösningsorienterad och har ett stort eget driv. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18:e aug 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024