Controller till ekonomienheten på GR

Arbetsbeskrivning

GR är en samarbetsorganisation för 13 kommuner i Västsverige som tillsammans har ca 980 000 invånare. GRs uppgift är att verka för samarbete över kommungränserna samt vara ett forum för idé- och erfarenhetsutbyte inom regionen. Verksamheten inom GR ska vara till kommunal nytta, samtidigt som den ska stärka regionen nationellt och internationellt.

GR har ca 160 medarbetare och arbetar inom bl a följande områden: regionplanering, miljö, trafik, arbetsmarknad, välfärd och socialtjänst, kompetensutveckling, utbildning och forskning.

GR:s ekonomienhet består idag av sju personer och behöver nu utöka med ytterligare en ekonomicontroller.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som controller har du det ekonomiska samordningsansvaret för en av GR:s avdelningar. Samordningsansvaret innefattar våra ekonomiska huvudprocesser, budget, uppföljning/prognos och bokslut. En del av GR:s verksamhet och finansiering består av EU-projekt och i uppdraget ingår att vara behjälplig med redovisning av EU projekt vilket även innebär sammanställning av för- och efterkalkyl. En mycket viktig ingång i uppdraget är att medverka till att avrapporteringen håller hög kvalitet.

I ditt uppdrag ingår att ge råd och stöd samt uppföljning och kontroll inom ekonomiområdet. Detta innebär bland annat att vara ett bollplank till chefer samt att analysera och utreda olika frågor kopplat till uppdraget. För att klara uppdraget är det viktigt att snabbt kunna sätta sig in i och förstå GRs olika verksamheter.

Du kommer att:

- Stödja ekonomichef i budget-, uppföljnings-/ prognos- och bokslutsprocessen.
- Arbeta aktivt i controllerfunktion i nära samverkan med verksamheten.
- Arbeta med ekonomisk analys och rapportering.
- Arbeta med löpande redovisning.
- Arbeta med EU-projekt.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har adekvat universitets-/högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet av självständigt controllerarbete.

Uppdraget kräver tillgänglighet och ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Yrkesrollen kräver därför både lyhördhet och god pedagogisk förmåga. Vi ser det meriterande om du har kunskaper i ekonomisystemet Raindance.

Som person är du drivande och säkerställer att tidsplaner följs. Du är pedagogisk och kommunikativ samt har en god analytisk förmåga i kombination med att se helheter. Det är viktigt att du trivs i en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt och ta stort ansvar, samtidigt som du värdesätter och själv bidrar till ett bra samarbete inom verksamheten.
Du håller dig uppdaterad inom dina ansvarsområden.

Andra beskriver dig som en person som har särskilt god förmåga att arbeta tillsammans med andra, är handlingskraftig och levererar kvalitet i tid.

Vi erbjuder dig en kreativ arbetsplats med trevliga arbetskollegor. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förbundsdirektör Helena Söderbäck
031-335 51 96
Gruppledare Ekonomienheten Haris Huric
031-335 5101 (semester 29/7-12/8)
Gruppledare GRs kundmottagning Sven Olsson
031-335 50 24
Planeringschef Maria Sigroth
031-335 5073
Planeringsledare Elisabeth Beijer
031-335 51 94
Avdelningschef Cecilia Bokenstrand
031-335 51 88
Planeringsledare Sara Nordenhielm
031-335 51 90
Ekonomichef Bo Andersson
031-335 51 10
Projektkoordinator Linda Bell
031-335 53 21
Planeringschef Maria Sigroth
031-335 50 73

Sammanfattning

Besöksadress

Gårdavägen 2, 412 50 Göteborg 41250 Göteborg
None

Postadress

Box 5073, 402 22 Göteborg
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Verksamhets ekonom

22 april 2024

16 april 2024

EKONOM

EKONOM

11 april 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

25 mars 2024