Controller till Närkefrakt

Arbetsbeskrivning

Närkefrakt är ett expansivt transportsäljande företag med kontor i Örebro och verksamhet i hela Sverige. Vår fordonsflotta omfattar ca 330 enheter och ägs av våra medlemsåkerier som är verksamma inom fjärr & distribution, miljö samt bygg & anläggning. Vi bedriver också försäljning och förmedling av grus-, krossprodukter och matjord.

Närkefrakt har ca 60 medarbetare och omsatte 2016, 580 Mkr.

Läs mer på www.narkefrakt.se

Controller - kommunikativ och kreativ teamspelare med mycket goda kunskaper i Excel och vilja att operativt skapa nya rutiner för mätning och verksamhetsuppföljning.
Arbetet innebär: 
* Skapa rapporter och beslutsunderlag för verksamhetsuppföljning utifrån tillgänglig data i våra affärssystem
* Tillsammans med IT-avdelningen göra data från affärssystem tillgänglig
* Presentera rapporter gällande för ekonomisk uppföljning i närtid gällande ex orderstatistik och beläggningsgrad
* Jobba aktivt med förbättringar och effektiviseringar
* Internt bistå alla avdelningar med rapporter som stöttar dem i deras verksamhet
* Vid behöv operativt delta i det dagliga ekonomiarbetet
* Skapa, analysera och använda stora mängder data i Excel


Din arbetsplats är vid vårt kontor i Örebro.

Vi söker dig, en analytisk, kommunikativ och pedagogisk person, som uppskattar samarbete mellan avdelningarna. Du är mycket duktig på Excel och har goda kunskaper i affärssystem i allmänhet och arbete i olika databaser i synnerhet.  Du har drivet och förmågan att se helheten likväl som du älskar detaljer. Du har förmågan att förstå den totala affären och omsätta den i mätbara data.

Vi vill att du har en akademisk bakgrund, har ett par års arbetslivserfarenhet, god förståelse för ekonomi/redovisning. Och att du känner dig mogen för att anta den här utmaningen i vår nya roll som controller på Närkefrakt.
Du kommer att rapportera till vår ekonomichef Dennis.
Du behärskar svenska språket väl, duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.

Låter det här intressant, eller har du kanske frågor om tjänsten? Du är välkommen att ringa till rekryteringskonsult, Pernilla Dawidson på Personalpoolen Mellansverige AB på telefon: 019-12 60 59.
Din ansökan med personligt brev och din CV vill vi ha senast den 19/3 2017. Ansöker gör du genom vår hemsida, www.personalpoolen.se/lediga-jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalpoolen Mellansverige AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 28 februari 2017

Besöksadress

Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
None

Postadress

Engelbrektsgatan 8
ÖREBRO, 70142

Liknande jobb


Interim Business Controller 50% i Bålsta

Interim Business Controller 50% i Bålsta

30 april 2024

29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024