Controller till Omsorgsförvaltningen

Controller till Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Värnamo är en kommun som präglas av framåtanda och tillväxt. Vår vision lyder; ”Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035”. I Värnamo kommun delar alla medarbetare samma uppdrag – att erbjuda service och tjänster av hög kvalité till kommuninvånarna. Alla medarbetare är viktiga för att det uppdraget ska lyckas.

Värnamo kommun söker Controller till Omsorgsförvaltningen

Omsorgsförvaltningen har idag ca 1000 anställda inom sektion myndighet, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, vård och rehab, administratörer samt kansli med stab och stödverksamhet till organisationen. Tjänsten är placerad i stadshuset och man kommer att tillhöra förvaltningens ekonomifunktion.

Arbetsuppgifter 

Som controller hos oss kommer du att arbeta nära verksamheterna inom äldreomsorgen. Du kommer att vara ett stöd i budgetprocessen till chefer avseende planering, budgetering, analys och uppföljning. Tjänsten innehåller också arbete med löpande uppföljningar, prognoser och budgetarbete. En del av uppdraget handlar också om att vara delaktig i arbetet med månadsuppföljningar, delårs- och årsbokslut. Rollen som controller är ett självständigt arbete men sker även i nära samarbete med övriga kollegor kring utveckling av budget- och uppföljningsprocesser.

Tjänsten innebär ett nära samarbete med sektionschef samt områdeschefer inom äldreomsorgen. Därför är det viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga som gör det lätt att skapa goda relationer samt en känsla för service och tillgänglighet. Du ansvarar för dialog och rapportering till ekonom/ekonomiansvarig på förvaltningen.

Controllern fungerar som en länk mellan ekonomi och verksamhetssystem. Tjänsten innebär också att man presenterar ekonomi i olika sammanhang som stöd till chefer och medarbetare.

Kompetens och erfarenhet

Du har examen på högskolenivå i ekonomi och erfarenhet av controllerarbete eller motsvarande. Du har goda kunskaper i Office/Excel samt vana att arbeta i ekonomi- och verksamhetssystem.

Du är pedagogisk och kan förklara ekonomiska orsakssamband. Du är vidare analytisk, strukturerad och noggrann men också praktisk, nyfiken och kreativ. Du är självgående och initiativtagande och har en god samarbetsförmåga. Att kunna uttrycka sig i tal och skrift är en viktig egenskap. 

Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar vi med INTEND. Vid frågor vänlig kontakta Ivan Madunic på 0705-320 816 alt. ivan@intendab.com eller Lovisa Sandell på 0793-411 349 alt. lovisa@intendab.com.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss kontakt från CV- och annonssäljare.

Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ivan Madunic
0705-320816
Anders Roos
0705-320 818
Cecilia Björkegren
0705-382 585
Ivan Madunic
0705-320 816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INTEND AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Kompanigatan 5
None

Postadress

Box 2209
Jönköping, 55002

Liknande jobb


26 april 2024

26 april 2024

26 april 2024